Egyre dőlnek az újabb rekordok. De hogyan lehet több mint 18 órát kibírni egy repülőgépen?

Az új-zélandi Aucklandra tervez járatot indítani a Qatar Airways Dohából. A Travelmath szerint a két város 14 539 kilométerre van egymástól, az utazás idő pedig körülbelül 18 és fél óra lenne, ami világrekordnak számít.

Forrás: Travelmath
A rekordtartó jelenleg a Qantas, amelynek Sydney-Dallas/Fort Worth járata 17 óra alatt teszi meg a 13 804 kilométert. Az Emirates azonban 2016. február 1-jén átveszi az elsőbbséget, amikor elindítja gépeit Dubajból Panamavárosba; ezek körülbelül 17 és fél óra alatt teszik meg majd a 13 821 kilométert.

A Qatar Airways egy másik, hasonlóan hosszú járatot is tervez, amely a második leghosszabb lenne a világon. Dohából Santiago de Chilébe 14 413 kilométer lenne az út, és 18 óra 25 perc alatt tenné meg a repülő. A társaság Boeing 777-200LR típusú gépekkel repülné a két új járatot – derül ki a Bloomberg interjújából, amelyet a cég vezérigazgatójával készített.

Képünk illusztrációForrás: Flickr/Aero Icarus

Ha a Qatar valóban elindítja járatát Aucklandba, akkor sem biztos, hogy sokáig marad ő a csúcstartó. Miután ugyanis 2018-ban üzembe állítják az Airbus megnövelt hatótávolságú A350-es gépét, a Singapore Airlines közvetlen járatot indíthat Szingapúrból New York-Newark repülőterére, ami 15 337 kilométer és 19,5 óra. A Singapore Airlines tartja egyébként a történelmi rekordot is, hiszen korábban már repülte a Szingapúr-Newark útvonalat, ám azt járatot megszüntette 2013. november 23-án.

Kínok a fedélzeten

Kérdés, hogy az utasok hogyan bírják majd ki az ilyen hosszú repülőutakat. A légitársaságok a fajlagos költségek leszorítására egyre több utast igyekeznek felpréselni a repülőgépekre, ami már rövidebb járatokon is kényelmetlen lehet. Erről a jelenségről bővebben itt írtunk.