A légitársaság saját szakértői csapatot foglalkoztat erre a célra.

Tavaly 140 millió dollárt, azaz 38,5 milliárd forintot költött borokra az Emirates – derül ki a társaság közleményéből. Az összeg nagyságrendjének érzékeltetésére: ez kicsivel több, mint amennyiért a Magyar Nemzeti Bank most eladja az MKB Bankot egy konzorciumnak. Az Emirates ebből az pénzből – ami több mint duplája az előző évek költésének – 13 millió üveg bort vásárolt a járatok fedélzetére.

Forrás: Youtube/Emirates

A légitársaság a legtöbb bort a turista osztályon szolgálta fel 2015-ben: a tavaly elfogyasztott 11,3 millió üvegből 10 milliót. Egy évvel korábban még összesen 9 millió üveg bor fogyott el.

Egy egész csapat dolgozik rajta

„Büszkék vagyunk arra, hogy borkínálatunk hasonló a legjobb éttermek választékához" – mondta el Sir Tim Clark, az Emirates Airline elnöke. Az Emirates borstratégiájának alapja, hogy több exkluzív bort már jóval a piacra kerülése előtt megvásárol a légitársaság, és fenntartja a kizárólagosságot. Míg a légitársaságok többsége közvetítőkön keresztül vagy tendereken szerzi be a borokat, addig az Emirates saját borszakértő csapatot foglalkoztat. Ők közvetlen kapcsolatban állnak a világ legnevesebb borászataival, a borokat pedig maguk választják ki, így az utasok exkluzív és ritka borokat is megkóstolhatnak a fedélzeten.

Forrás: Youtube/Emirates

2006 óta az Emirates összesen 690 millió dollárt (190 milliárd forint) fordított a programra, de több korábban megvásárolt borfajta még nem került fel a fedélzeti borlapra. Ennek az az oka, hogy a légitársaság szakértői hagynak elég időt a bornak az érésre, így vannak olyan fajták, amelyek csak 2025-ben kerülnek a fedélzetre, amikorra kialakul egyedülálló ízviláguk. A légitársaságok között az Emirates rendelkezik a legnagyobb pincészettel, ahol jelenleg is 2,2 millió üveg bor található.

Bordeaux nagyon népszerű

2015-ben a Business és First osztályokra vásárolt borok jelentős része a bordeaux-i borvidékről származott, és a jól ismert vörösborok mellett immár a borvidék ritka fehér borai is megtalálhatóak a kínálatban. A borlapon több olasz, ausztrál, argentin és dél-afrikai különlegesség is szerepel. Az elmúlt évben a légitársaság naponta 10 új bort vett fel a fedélzeti kínálatba, és az utasok világszerte átlagosan immár 70 különböző pezsgő és bor közül választhatnak az Emirates 150 célállomást magába foglaló globális útvonalhálózatában.