Gyakran megtévesztik a szállodák a vendégeket

2016.04.13. 11:07

Kampányt indít a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) a szállodák hivatalos besorolása, a Hotelstars védjegyrendszer megismertetésére, népszerűsítésére, hogy felhívja a magyar utazóközönség figyelmét a tudatos szállodaválasztásra.

A magyar szállodakapacitás 60 százalékánál használják jogosan a csillagmegjelölést, a többi a vendégeket megtévesztő módon, " illegális csillaghasználó", ami nem csak fogyasztóvédelmi szempontból aggályos - mondta Niklai Ákos, a MSZÉSZ elnöke egy sajtótájékoztatón. A hivatalos csillagbesorolás garantálja a vendégek elvárásainak megfelelő, nemzetközileg egységes színvonalat és minőséget.

Kampány indul

Az április-júniusban zajló kampányt a védjegyrendszert működtető szállodaszövetség a Nemzetgazdasági Minisztérium megbízásából és támogatásával indítja. A MSZÉSZ szeretné elérni, hogy idővel minden szálloda csatlakozzon a rendszerhez, mert ez az ország turisztikai versenyképessége szempontjából is kiemelt jelentőségű a nemzetközi piacon. Kitért arra, hogy folyamatosan tárgyalnak annak érdekében, hogy a nemzetközi és hazai foglalási portálok, online utaztatók is használják a rendszer csillagbesorolását.

Gyakran megtévesztik a szállodák a vendégeket a minősítésselForrás: AFP/Angelo Cavalli

Niklai Ákos elmondta: hotelcsillagok.hu címen elindították a Hotelstars által minősített magyarországi szállodák online adatbázisát. A regisztráció nélkül kereshető minősített szállodai adatbázis segítséget nyújt a nagyközönségnek a csillagok közötti eligazodásban, bemutatva, hogy mi várható el az egyes szállodai kategóriáktól. Szerinte a Hotelstars nemzeti tanúsító védjegy minden piaci szereplő számára egyértelmű előnyöket biztosít: a vendégeknek garantált minőséget, a szállodáknak nemzetközileg egységes színvonalat és könnyebb értékesíthetőséget.

A Hotelstars rendszer 270 feltétel teljesítésén alapul az 1-5 csillagos kategóriákban, jelenleg Európa 16 országában használják, 28 ezer minősített szálloda van. A minősítés 3 évre érvényes, a folyamatban a szállodák a kritériumok alapján önauditot végeznek, majd ezt a minősítő bizottság és a bíráló bizottság értékelése követi. Magyarország 2012-ben csatlakozott a Hotelstars nemzetközi szállodaminősítő rendszerhez.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK