Az Angusnak keresztelt vihar vasárnap délután Anglia délkeleti partjainál, Franciaország északnyugati részein és Hollandiában is komoly károkat okozott. A 110-130 kilométer per óra erejű széllökéseket özönvízszerű esőzések kísérték.
A Schiphol repülőtéren vasárnap készült videón az erős oldalszélben a pilóta speciális, úgynevezett "rák" technikával igyekszik a kifutópálya középvonalán tartani a gépet, és elkerülni, hogy az erős szél miatt oldalra sodródjanak.
Steven Draper, volt pilóta, a Brit Pilóták Szövetségének (Balpa) képviselője azt nyilatkozta a Daily Mailnek, hogy
erős oldalszélben vagy légörvényben nem lehet az automata pilótára hagyatkozni.
Ilyenkor nagyon fontos, hogy „a pilóta kipihent és éber legyen, és tudja alkalmazni a korábban elsajátított kézi technikákat”.
Ugyanakkor Dai Whittingham, a brit Repülésbiztonsági Bizottság vezérigazgatója azt állítja, hogy bár az erős szél veszélyesnek tűnik, valójában mindennapos esemény.
Az erős szél önmagában nem veszélyes, de kellemetlen tud lenni.
Minden pilóta rengeteget gyakorolja a landolást erős oldalszélben a szimulátorban.”
Minden új repülőgép működési engedélyében megadják az oldalszél maximális mértékét, amelyben a tesztelő pilóták még biztonságosan tudták kezelni a gépet. Amennyiben a szél erőssége meghaladja ezt az értéket, a pilótának le kell szállnia a legközelebbi repülőtéren.
Valójában a leszállópályákon mindig van szél, a kérdés csak az, hogy mekkora mértékű. Az utasok ezt többnyire veszélyesebbnek érzékelik, mint amilyen valójában, aminek az lehet az oka, hogy a leszállás amúgy is zökkenőkkel jár.