Aratott a halál tavaly a légi közlekedésben

Cubana
Vágólapra másolva!
Az átlagosnál valamivel rosszabb évnek számított 2018 a kereskedelmi repülés történetében, már ami a halálos balesetek áldozatainak számát illeti. A növekvő utasforgalom mellett azonban a repülés így is biztonságosnak mondható.
Vágólapra másolva!

Tavaly ilyenkor azt írtuk, hogy soha nem volt olyan biztonságos repülni, mint 2017-ben: abban az évben világszerte 44-en vesztették életüket tíz halálos kimenetelű szerencsétlenségben. Ha ebből levesszük a teherszállító gépeket, még jobb a kép, hiszen öt balesetben 31-en haltak meg.

A 2017-es számokat tavaly nem sikerült alulmúlni.

Az Aviation Safety Network adatai alapján, amelyek a legalább 14 üléses polgári repülőgépekre vonatkoznak, 2018-ban 15 halálos légi baleset történt összesen 556 áldozattal. Ha pedig csak az utasszállító gépeket vesszük, akkor 543-an vesztették életüket 12 balesetben. A kontinensek közül Ázsia vezet öt balesettel, Afrika követi néggyel, míg Európában kettő történt.

Az adatok a legalább 14 üléses polgári repülőgépekre vonatkoznak, teherszállító gépek nélkül, beleértve a terrorcselekményeket is Forrás: Aviation Safety Network

A halálos áldozatok száma a legmagsabb 2014 óta, és valamivel az ötéves mozgó átlag felett van, ám azt hozzá kell tenni, hogy közben a kereskedelmi járatok száma folyamatosan emelkedik. 2008 óta az 1 millió járatra eső halálos balesetek száma stabilan 1 alá csökkent, és tavaly például már csak 0,39 volt (a 70-es években ez a szám még 5-6 körül mozgott).

Sokat tettek érte, hogy így legyen

A balesetek számának trendszerű csökkenése nem véletlen. A fejlettebb technológia következtében a repülőgépeket már számos új eszköz védi az ütközéstől, és egyre szigorúbb biztonsági ellenőrzéseken mennek keresztül. A földi irányítók is jóval fejlettebb radarrendszerekkel dolgoznak manapság.

Ha mégis megtörténik a baj, az utasok akkor is nagyobb biztonságban vannak, mint néhány évtizeddel ezelőtt.

Tűzállóbbá tették például a repülők utastereinek burkolatait, a kárpitot és az üléspárnákat, megerősítették a szerkezetek gyenge pontjait és az üléseket. A személyzet és a repülőtéri készenléti egységek is jobban fel vannak készülve a vészhelyzetekre, mint korábban.

A legnagyobb balesetek 2018-ban

A legtöbb áldozatot tavaly a Lion Air gépének katasztrófája követelte október 29-én Indonéziában. A 189 ember halálát okozó balesetben a pilótáknak súlyos problémáik voltak az irányítással. A Boeing 737 MAX 8 típusú gép a fővárosból, Jakartából tartott Pangkal Pinangba, ám a repülés 11. percében óránkénti 724 kilométeres sebességgel belecsapódott a Jávai-tengerbe. Bővebben itt írtunk a baleset okairól.

Kattintson a képre, és nézze meg galériánkat a tragédiáról!

Lion Air
Lion Air
Lion Air
Lion Air
Lion Air
Lion Air
Lion Air
Lion Air
Lion Air
Lion Air
Lion Air
Lion Air
Lion Air
Lion Air
Lion Air
Lion Air
Lion Air
Lion Air
Lion Air
Lion Air
Lion Air
Lion Air
Lion Air
Lion Air
Lion Air
Lion Air
Lion Air
Lion Air
Lion Air
Lion Air
Lion Air
Lion Air
Lion Air
Lion Air
Lion Air
Lion Air
Lion Air
Lion Air
Lion Air

2018 második legsúlyosabb szerencsétlenségében 112-en veszítették életüket Kubában. A Cubana de Aviación légitársaság Global Airtől lízingelt Boeing 737-201 típusú gépe május 18-án Havannából indult Holguínba. A repülő a felszállás után nem sokkal zuhant le, a balesetet hárman túlélték. A vizsgálat még tart, de egyes feltételezések szerint emberi hiba okozta a katasztrófát (erről itt írtunk bővebben).

Kattintson a képre, és nézze meg galériánkat a tragédiáról!

Cubana
Cubana
Cubana
Cubana
Cubana
Cubana
Cubana
Cubana
Cubana
Cubana
Cubana
Cubana
Cubana
Cubana
Cubana
Cubana
Cubana
Cubana
Cubana
Cubana
Cubana
Cubana
Cubana
Cubana
Cubana
Cubana
Cubana
Cubana
Cubana
Cubana
Cubana
Cubana
Cubana

A harmadik legtöbb áldozatot szedő szerencsétlenség Oroszországban történt február 11-én, Sztyepanovszkoje közelében. A Saratov Airlines Antonov An-148-100B típusú gépén nem sokkal a felszállás után meghibásodott a sebességmérő műszer, a repülő pedig egy hómezőbe csapódott. A 65 utas és a hatfős személyzet közül mindenki meghalt. Itt írtunk róla.

Kattintson a képre, és nézze meg galériánkat a tragédiáról!

Saratov Szaratov
Saratov Szaratov
Saratov Szaratov
Saratov Szaratov
Saratov Szaratov
Saratov Szaratov
Saratov Szaratov
Saratov Szaratov
Saratov Szaratov
Saratov Szaratov
Saratov Szaratov
Saratov Szaratov
Saratov Szaratov
Saratov Szaratov
Saratov Szaratov
Saratov Szaratov
Saratov Szaratov
Saratov Szaratov
Saratov Szaratov
Saratov Szaratov
Saratov Szaratov
Saratov Szaratov
Saratov Szaratov
Saratov Szaratov
Saratov Szaratov
Saratov Szaratov
Saratov Szaratov
Saratov Szaratov
Saratov Szaratov
Saratov Szaratov
Saratov Szaratov
Saratov Szaratov
Saratov Szaratov
Saratov Szaratov
Saratov Szaratov
Saratov Szaratov