A magyar szállásadók kétharmadát lopta már meg vendég

2019.10.10. 10:53

Háromból két magyar szállásadónál lopott már vendég – derült ki a Szallas.hu szállásadók körében végzett felméréséből. A törölközők, ágyneműk és tévék a legkelendőbbek, de az elemek, izzók és távirányítók is fogyó eszközök. Kirívó esetekben tűzoltó készüléket, hűtőrácsot és termosztatikus radiátorfejet is tulajdonítottak már el.

Honfitársaink körében a törölközők (66%), az evőeszközök (55%) és az ágyneműk (27%) fogynak legnagyobb arányban, de elektromos berendezéseket (21%), tisztálkodási szereket (21%) is előszeretettel visznek el a magyar vendégek. „A kisebb értékű lopások jellemzőek, ezek járulékos költségével kalkulálnak is a szállásadók" – mondta Szigetvári József, a Szallas.hu Zrt. vezérigazgatója.

A törölközőnek gyakran lába kélForrás: Flickr/Diesel Demon

Komolyabb anyagi kárra is van azonban példa: sok szállásadónál a tévé és a kisebb elektromos berendezések, mint a vasaló vagy a vízforraló is fogyó eszköz. Olykor többszázezres veszteség is érheti a szállásadókat. Akadt, akitől a bérelhető síléceket vitték el, és hómarót is lovasítottak már meg. A meghökkentő lopási esetek listájára a magyarok körében egy teknősbéka, egy aranyhal, egy a minibárból kiemelt hűtőrács és egy tűzoltó készülék kerültek fel.

Mit loptak már magyar szálláshelyeken?

· tűzoltó készülék
· tévé
· radiátor termosztatikus feje
· aranyhal a kerti tóból
· szárítókötél
· WC papír
· minibár belső részei: polc, rács
· WC-ülőke
· beltéri ajtó
· teknősbéka

Be van kalkulálva

A szállásadók fele nem foglalkozik az enyveskezű vendégekkel, számolnak ezzel a plusz költséggel. „Persze ez a helyzet súlyosságától és a kár mértékétől is függ – tette hozzá a vezérigazgató. – Ha jelentősebb dologról van szó, és bizonyítható az eset, feljelentésre is sor kerülhet." Jóval kevesebb azoknak a száma, akik személyesen járnak el az ügyben, és felkeresik az illetőt. Ilyen esetben egyébként a vendégek kétharmada tagad, és a feltételezést is kikéri magának. Csak minden ötödik tetten ért juttatja vissza az eltulajdonított dolgot, ötből ketten pedig kifizetik a kárt. A szállásadók alig harmada vezet feketelistát a problémás vendégekről.

Nem minden lopás, ami elsőre annak tűnik. Egy szállásadónál például csere történt: az evőeszközkészletet lecserélte a vendég egy silányabb, alumínium szettre. „Egy partnerünk viszont csupán figyelmetlen volt. Arról számolt be, hogy elcsentnek hitt valamit, amit később maga talált meg – mondta Szigetvári József. – Persze nemcsak az előkerült holmi maradt így a szállásadón, hanem egy jó adag lelkiismeret-furdalás is, amiért lopásra gyanakodott."

KAPCSOLÓDÓ CIKK