Megnyitották Tibet első nagysebességű vasútvonalát

gyorsvonat Tibet
Vágólapra másolva!
Megnyitották pénteken Tibet első villamosított vasútvonalát, amely a délnyugat-kínai autonóm régió székhelyét, Lhaszát köti össze Nyingcsi városával, lehetővé téve a nagysebességű vonatok közlekedését - adta hírül a Hszinhua kínai állami hírügynökség.
Vágólapra másolva!

A 435 kilométer hosszú vasútvonalat óránként 160 kilométeres sebességű közlekedésre tervezték. A vonalon lévő három város jelenleg kilenc olyan állomással rendelkezik, amelyek a személyi és teherközlekedést is ki tudják szolgálni.

A közúti közlekedéssel összehasonlítva a Lhasza és Nyingcsi közötti menetidő 5 óráról 3,5 órára csökken az új vasútvonalnak köszönhetően.

Ezen a vonalon közlekedik Tibetben először a kínai fejlesztésű Fuhszing típusú nagysebességű vonat, amely Kína minden szárazföldi tartományi szintű régiójában szállít utasokat. A Fuhszing vonatok sebessége elérheti az óránként 350 kilométert is.

Az alábbi képre kattintva galériát nézhet az új vasútvonalról és a Fuhszing vonatról!

gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet
gyorsvonat Tibet

A mintegy 90 százalékban 3000 méterrel a tengerszint felett húzódó Lhasza-Nyingcsi vasútvonal építését 2015 márciusában kezdték meg.

A munkálatokban több mint 130 ezer ember vett részt.

A vasútvonal 47 alagúton és 121 hídon halad át - ezek a részek teszik ki a teljes vonal mintegy 75 százalékát -, 16 helyen keresztezve a Tibet leghosszabb folyójának számító Jarlung Cangpót.