A 21st Europe gondozásában készülő terv szerint a vonat akár 400 km/h sebességgel is haladhat, ami azt jelenti, hogy egy utazás Helsinki és Berlin között mindössze három órát venne igénybe a jelenlegi egy nap helyett - számolt be a Mirror.
A vonat hálózata az egész kontinenst átszelné, és minden egyes országban legalább egy megállót biztosítana. Az elképzelés szerint a Starline vonat Angliát, Törökországot és Ukrajnát is elérné, és ezen kívül időérzékeny áruk szállítására is használnák, mint például orvosi eszközök, friss termékek és gyártóipari alkatrészek.
A vonat érintett állomásai között szerepelne London, Liverpool, Belfast, Glasgow, valamint Dublin is. Az állomások nem régi, vagy elhagyott vasútállomásokat használnának újra, hanem új, modern létesítmények épülnének, amelyek kulturális és művészeti helyszínekként is funkcionálnának. A vonatok belső terét sötétkék színűre festenék, amely a Európai Unió zászlajának színeit idézi.
A Starline nem különböztetne meg osztályokat, de különböző zónákat alakítanának ki, mint például csendes övezetek, nyitott munkaterületek és családbarát szekciók a gyermekekkel utazók számára.
A vonatokban kávézó is helyet kapna.
A projekt egyik különlegessége, hogy áruszállításra is alkalmas lenne, így csökkentenék ugyanis a rövid távú teherszállító repülőjáratokra rótt terhet. Az új vonathálózatot egy jegyvásárlási platform is kísérné, amely lehetővé tenné a jegyek megvásárlását a Starline vagy más jelenlegi platformok segítségével.
A cél az, hogy az európai vasúti közlekedést egységesítse, nem pedig egyetlen szolgáltatóhoz centralizálja a jegyeladásokat.
A Starline projekt mögött a 21st Europe szervezet tervezi létrehozni az Európai Vasúti Hatóságot, amely koordinálja a rendszert. A vasúti szolgáltatások az egyes országok vasúttársaságainak felelőssége alatt működnének, egy közös keretben, hasonlóan ahhoz, ahogy a légitársasági szövetségek működnek.
A projektben külön figyelmet kapna az AI-alapú, szenzorokkal vezérelt biztonsági rendszer, amely valós időben monitorozná az utasforgalmat. A rendszer statikus ellenőrző pontok helyett biometrikus azonosítást és automatizált fenyegetésdetektálást alkalmazna.
A projekt kezdeményezői szerint a Starline nem csupán egy szupergyors vasúti rendszer terve, hanem egy olyan elképzelés, amely arra hívja fel a figyelmet, hogy hogyan lehetne újragondolni Európa közlekedését.