A kutatás során 1495 brit utazót kérdeztek meg, akik a kilenc legnépszerűbb légitársaság valamelyikével már repültek. A válaszokból kiderült: az Emirates és a Qatar Airways számít a legjobbnak, míg a Ryanair, az easyJet és a Wizz Air végeztek a mezőny végén.
Az Emirates messze kiemelkedik, 84 százalék értékelte pozitívan az ellátást, ezen belül 43 százalék „nagyon jónak” minősítette. Szorosan követi a Qatar Airways (83%), majd a Virgin Atlantic (74%).
A brit légitársaságok közül a British Airways végzett legjobban, összesítésben a negyedik helyen, 61 százalékos pozitív értékeléssel – igaz, ennek többsége csak „nagyjából jó” minősítés volt. A Jet2.com (53%) és a TUI Airways (50%) szintén a lista felső felében kaptak helyet.
A skála másik végén viszont már komoly visszajelzések érkeztek: az easyJet 35 százalékos, a Wizz Air pedig mindössze 25 százalékos elégedettségi mutatót ért el.
A Ryanair az utolsó helyen végzett, csupán 21 százalék adott pozitív értékelést az italokra és rágcsálnivalókra, miközben 41 százalékuk kifejezetten rossznak minősítette azokat.
A felmérés második felében a főételek kerültek a fókuszba – itt is az Emirates (85%), a Qatar Airways (82%) és a Virgin Atlantic (73%) vezették a listát. A British Airways két százalékponttal javított a snackekhez képest, itt 63 százalékos lett az értékelés.
Ezzel szemben a Ryanair a lista legalján maradt: az utasoknak mindössze 17 százaléka volt elégedett az ételekkel, miközben minden második utas „átlag alatti minőségűnek” ítélte meg a fedélzeti kínálatot.
A Ryanair étkezési színvonalát régóta kritizálják. A Mirror beszámolója szerint 2023 novemberében több mint 600 negatív komment érkezett az étel-ital kínálatra és ez az utóbbi években sem javult.