Nem minden nap száll fel így egy Dreamliner

Watch The 787-9 Tear Up The Skies Like A Fighter Jet
Watch The 787-9 Tear Up The Skies Like A Fighter Jet
Vágólapra másolva!
Az óriás utasszállító úgy repül, akár egy vadászgép.
Vágólapra másolva!

Nagy dobással készül a Boeing a jövő hétfőn kezdődő Párizsi Légiszalonra. Az alábbi felvétel azon a főpróbán készült, amelyen egy 787-9-es Dreamliner emelkedik fel a levegőbe vadászgépeket megszégyenítő módon. A Vietnam Airlines repülője a levegőben is olyan manővereket hajt végre, amelyeket egy ekkora utasszállítótól csak ritkán lát az ember.

A látványos felvétel természetesen annak is köszönhető, hogy

a Dreamliner üresen szállt fel.

A teljesítmény azonban így is figyelemreméltó, hiszen a gép szerkezeti tömege üresen is 115 tonna, miközben a maximális felszálló tömege 253 tonna lenne. Ez a változat 290-330 utast képes elvinni ülésszámtól függően, hossza és a szárnyak fesztávolsága egyaránt 63 méter.

Ötödével kevesebbet fogyaszt

A Boeing 787 Dreamlinerének megjelenését hatalmas várakozás előzte meg a légi iparban, hiszen nemcsak 20 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, de

az utazási élmény is jobb rajtuk.

A zajszint például 60 százalékkal alacsonyabb, mint a hagyományos gépeken, a világítás segít az időeltolódás miatti jet lag enyhítésében, az ablakok felülete pedig 30 százalékkal nagyobb.

Az utasokat nagyobb ablak fogadja Forrás: Wikipedia

Több éves tesztrepülés után az első gép 2011 októberében állt szolgálatba az All Nippon Airwaysnél. A Dreamlinerek pályafutása zökkenőkkel kezdődött. Miután

több gépnek is túlmelegedett az akkumulátora,

a hatóságok három hónapig nem engedték repülni a 787-eseket. Azután emelkedhettek ismét a levegőbe, hogy a Boeing újratervezte az akkumulátor szigetelését.

A versenytársát csak nemrég adták át

A Boeing 787-esek közvetlen versenytársa az Airbus A350, amelynek első példányát tavaly decemberben vehette át a Qatar Airways. A gép fejlesztéséről itt olvashatja korábbi cikkünket.