Újabb nagy dobásra készül a Ryanair

Új üzleti modell a Ryanairnél, Michael O'Leary a cég vezetője, fapados légitársaság, repülés
Ryanair CEO Michael O'Leary poses for photographers during a press conference at Maastricht-Aachen Airport on January 16, 2013. Dutch television station KRO, in their program Reporter, said Ryanair aircrafts do not refuel enough gasoline. Ryanair will thereby bring the flight crew and passengers in great danger, as a consequence. According to O'Leary, this is a lie and he will take legal action against the KRO. ANP JERRY LAMPEN netherlands out - belgium out
Vágólapra másolva!
Az ír fapados cég az utazás Amazonja akar lenni.
Vágólapra másolva!

Az alacsony üzemanyagárak és az utasbarát fordulat nyomán egyre nyereségesebb Ryanair vezérigazgatója akár hátra is dőlhetne székében, Michael O'Learyt azonban nem ilyen fából faragták. Az üzletember a Financial Timesnak adott interjújában nem kisebb célt tűzött ki, mint hogy cége lesz az utazás Amazonja.

Mindent árulnak majd

A vezérigazgató azt tervezi, hogy a Ryanair megújuló honlapján szabadidős tevékenységekkel kapcsolatos szolgáltatásokat fognak értékesíteni. „Az új honlappal most lehetőségünk adódik arra, hogy a Ryanair.com ne csak a légitársaság oldala legyen, hanem

– utalt a népszerű amerikai kereskedőoldalra. A honlapon minden szolgáltatás – hotelek, TripAdvisor – elérhető lesz – mondta O'Leary, aki szerint a társaság mérete lehetővé teszi, hogy kiüssék a jelenleg működő közvetítőket.

Michael O'Leary, a Ryanair vezérigazgatója Forrás: AFP/Jerry Lampen

A Ryanair bevételeinek jelenleg körülbelül a negyede származik a kiegészítő szolgáltatásokból, ezt azonban a vezérigazgató növelni akarja. Ezzel az aránnyal egyébként az ír fapados cég csak az ötödik azon a listán,

amelyen a Wizz Air például a második 33,7 százalékos mutatójával.

Kiegészítő bevétel
(az összbevétel százalékában, 2014)

1. Spirit 38,7
2. Wizz Air 33,7
3. Allegiant 32,4
4. Jet2.com 28,5
5. Ryanair 24,6

Forrás: IdeaWorks Company

Tény, hogy míg a magyar kötődésű diszkont légitársaság az utóbbi időben egyre újabb módszerekkel próbálja feljebb tornászni kiegészítő bevételeit (ablak mellett foglalt ülések drágítása, a nehezebb feladott poggyászok díjának emelése, a dinamikus poggyászdíj bevezetése, a Wizz Air Discount Club feltételeinek szigorítása, stb.), addig a Ryanair utasbarát fordulatának keretében több extra díjat csökkentett, és az utasok megtévesztéséből is visszavett.

Megújul a honlapjuk

A Ryanair új honlapja egyébként október 1-jén indul. A társaság szóvivője a MailOnline-nak ezzel kapcsolatban elmondta, hogy a regisztrációhoz kötött és feljavított MyRyanair

személyre szóló szolgáltatásokat, ajánlatokat fog kínálni.

A jelenleg napi 1,2 millió látogatót vonzó honlap más termékek – autóbérlés, ülőhelyfoglalás – eladását is könnyíti, később pedig további szolgáltatások is megjelennek majd a kiegészítő bevételek növelésére.

Dübörög a hajtómű

A Ryanair nemrég negyedével emelte idei profitvárakozását, amely így 1,18-1,23 milliárd euróra bővülhet. Ezt az összeget 2 milliárd euróra szeretné emelni Európa legnagyobb légitársaságának vezetője a következő 6-8 évben, az utasszámot pedig az erre az évre várt 100 millióról 160 millióra tervezi növelni ez idő alatt.