Netrisk: Ügyfeleink nem maradnak szerződés nélkül

Vágólapra másolva!
Az [origo] Társalgójának vendége volt a Netrisk Első Online Biztosítási Alkusz Kft. ügyvezető igazgatója, Haraszti Zsolt. A Netrisk az [origo] partnere. December 1-jén három hazai biztosító, az Allianz Hungária, a Generali-Providencia és az OTP-Garancia levélben tudatta a Netriskkel, hogy tartalmi és alaki problémák miatt nem fogadja el az ügyfelek nevében általuk leadott kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződések felmondásait, és a mintegy 10 ezer szerződést továbbra is érvényesnek tekinti. Mint a válaszokból is kiderül, Haraszti Zsolt és az általa megkérdezett jogi szakértők szerint a megbízások tartalmukat tekintve is megfelelnek a jogszabályi követelményeknek. A beszélgetés közben az ügyvezető a kérdezők biztosítással kapcsolatos specifikus kérdéseit is megválaszolta.
Vágólapra másolva!
Forrás: [origo]
Forrás: [origo]

- Üdvözlök mindenkit a chaten, gondolom a legtöbben a most kialakult kötelező gépjárműfelelősség-biztosítás váltásával kapcsolatban fognak kérdezni, de természetesen más biztosítási kérdésekben is szívesen válaszolok.

Mióta működik a Netrisk? (cool)
- 1994. január 1-től indult a cég, hagyományos alkuszi tevékenységgel, 3,5 évvel ezelőtt váltottunk, ekkor készült el a netrisk.hu . Most már az online értékesítés a fő működési terület.

Az Önök cége milyen pozicíót foglal el az Interneten keresztül szolgáltató (e-kereskedelmet folytató) cégek között? (blikk)
-Én csak a saját adatainkat tudom, tehát nincs összehasonlítási alapom, a netrisk.hu regisztrált felhasználóinak száma jelenleg 26 ezer.

Előfordult-e már Önöknél korábban, hogy a biztosítók nem fogadtál el az interneten történt felmondásokat? (zsirbufe)
- Nem, december 1-én kaptunk három biztosítótól egy levelet, mely szerint nem a felmondások tényét kifogásolták, hanem a felmondások mellé csatolt alkuszi megbízások alaki-formai és annak tartalmi részét kifogásolták. A kötelező gépjármű felelősség-biztosítás (kgfb) piacon 12 biztosító működik és csak három biztosító jelezte ezt a kifogást, akik korábban ugyanúgy elfogadták az alkuszi megbízásunkat. Még novemberben is ilyen megbízás alapján kötöttünk hozzájuk szerződéseket.

Akkor most szerződés nélkül maradnak az Önök ügyfelei, vagy sem? (bela)
-
Nem. Az összes ügyfelünk megbízását elfogadtuk, mi ezt érvényesnek tekintjük, ennek alapján az új szerződéseket már megkötöttük, a jövő évi szerződések teljes dokumentációját korábbi ígéretünknek megfelelően dec. 15-20. között postázzuk ügyfeleinknek.

Miért van az, hogy Önökhöz faxon is elég volt elküldeni a megbízást, de más cégnél erre nem volt lehetőség? (bela)
-
Jogi szakértőnk szerint az írásbeliség követelményének megfelel a faxon küldött alkuszi megbízás, és nyilvánvaló hogy ügyfeleinknek ez egy kényelmesebb ügyintézési módot biztosít, ezért döntöttünk úgy, hogy a faxos megbízást is elfogadjuk. Ráadásul korábbi gyakorlatunkban ez ellen egyik biztosító sem emelt kifogást. A biztosítók álláspontjában némi ellentmondást látok, ugyanis az Allianz Hungária biztosító a népszabadság hasábjain december 9-én tett nyilatkozatában azt olvashatjuk, hogy korábban is, és idén is elfogadtak faxon érkező szerződés-felmondási kérelmeket, melyek az ügyfelektől közvetlenül érkeztek.

A Netrisk szerint jogszerűek a felmondási megbízások/uzletinegyed/hirek/vallalatihirek/20031209anetrisk.html

Ebben az esetben nem értjük, hogy a hozzánk szintén faxon elküldött alkuszi megbízások miért ne felelnének meg az írásbeliség követelményeinek. Úgy tűnik a jogszabályt esetünkben másképp értelmezték. Ugyanebben a nyilatkozatában a Hungária már a tartalmi kifogásaira helyezte a hangsúlyt, mondván, hogy az alkuszi megbízásunkból nem derül ki egyértelműen az ügyfél akarata, és szerintük előfordulhat hogy valaki akár tréfából adta ezt az alkuszi megbízást. Következő mondatában a Hungária biztosító képviselője hozzátette, hogy más internetes alkuszcégeknél egyáltalán nem tapasztaltak problémákat, az általuk használt alkuszi megbízást teljes mértékben rendben levőnek találták.

Vettük a fáradtságot és elolvastuk saját alkuszi megbízásunkat még egyszer, majd a Hungária által említett másik internetes portál alkuszi megbízását is, és azt kell, hogy mondjam, a két megbízás szinte szóról szóra megegyezik és tartalmában teljesen azonos. Itt is úgy tűnik, külön mércével mérik a Netrisk által bevitt megbízásokat.

Forrás: [origo]
Forrás: [origo]

Miért volt szüksége a három érintett biztosítónak erre a színjátékra, mikor az utólagos kiegészítésekkel, ha jól tudom, már elfogadják a megbízásokat? (volosin)
-
Mi mindig is azon az állásponton voltunk, hogy az általunk bevitt alkuszi megbízások megfelelők, kizárólag azért, hogy elkerüljünk egy hosszadalmas jogi procedúrát , kértük ügyfeleinket a korábban adott alkuszi megbízások megerősítésében. Ezen nyilatkozatokat az érintett 3 biztosítótársaságnak is el kell fogadnia, és a biztosítóktól kapott információ szerint is ez így lesz.

Ügyfeleik hogyan fogadták a médiákban megjelenő híreket? (blikk)
-
Rengeteg telefont és emailt kapunk, és számunkra is meglepő volt, hogy mennyire kiállnak mellettünk ügyfeleink. Sokan küldtek olyan tartalmú emailt, melyben felajánlják segítségüket, jogászként, informatikusként. Ez nagyon jólesik, és minden kollegánknak erőt ad az elkövetkezendő időre.

Hallott-e arról, hogy több internetes fórumon a fent említett három biztosító ellen már bojkottot szerveznek? (blikk)
-
Tegnap magam is beleolvastam több fórumba, és a hozzánk elküldött emailek tartalma is az ezeken érzékelhető hangulatot tükrözi. Ez egy szabad ország, mindenki azt tesz, amit akar...

Származik-e a történtekből anyagi kár, vagy piacvesztés a Netrisk számára? (General_I)
-
Ezt szerintem csak a jövő év első negyedévében lehet majd megállapítani. Mindenesetre mi nem vártunk e fajta médiaszereplést.

Meg tudja mondani, hányan döntöttek úgy idén, hogy biztosítót váltanak? Nagyon eltérőek voltak az ajánlatok, gondolom sokaknak megérte! (golem)
-Pontos számokat a jövő év első negyedév végén fogunk tudni, nekünk arra nézve van statisztikai becslésünk, hogy a portálunkon információt szerzettek közül hányan válthattak biztosítótársaságot. Novemberben 680 ezer különböző gépjármű díjszámításához használták kalkulátorunkat, statisztikánk alapján az esetek 75 százalékában volt kedvezőbb ajánlat, mint a jelenlegi biztosító. A megtakarítás átlagosan 10 ezer forintot tett ki. Figyelembe véve, hogy az átlagos éves díj 37 ezer forint, ez több mint egy negyedéves díjat jelent. Ha saccolni kellene én 180-200 ezerre tenném azon ügyfelek számát, akik az általunk kapott információ alapján biztosítót váltottak. Az internetes portálunkon kezdeményezett szerződéskötések száma hozzávetőlegesen 18 ezer.