Idén megdőlhet a 200 ezres autópiaci álomhatár

Vágólapra másolva!
Tavaly az új személygépkocsik és terepjárók értékesítése 16,2 százalékkal nőtt Magyarországon 2001-hez képest. A piacvezető továbbra is a Suzuki 35 951 eladott autóval, amivel a piac ötödét tudhatja magáénak - derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) tájékoztatásából.
Vágólapra másolva!

Az MGE adatai szerint 2002-ben 172 338 személyautó és terepjáró talált gazdára Magyarországon, ami 16,2 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A hazai piacvezető változatlanul a Suzuki, amely közel negyedével (24,3%) növelte eladásait 2001-hez képest, így piaci részesedését is 20,9 százalékra tudta föltornázni a korábbi 19,5 százalékról.

Nem történt változás a második, illetve a harmadik helyen sem: 23 260 eladott autóval az Opel 13,5 százalékos piaci részesedéssel rendelkezi, amit a Renault követ 16 998 személygépjárművel és közel 10 százalékos piaci hányaddal (9,9 %).

2002-ben a MINI eladásai növekedetek a legnagyobb mértékben, ugyanis tavaly 336,7 százalékkal több fogyott a kis luxusautóból mint 2001-ben. Az, hogy ennek ellenére mégsem egy MINI áll minden sarkon, azért lehet, mert 2002-ben is mindössze 101 talált gazdára a BMW retroautójából. Ugyancsak a 2002. év nyerteseinek mondható a Mazda 89,3 százalékos és a Mitsubishi 87,6 százalékos növekedéssel.

Autó/uzletinegyed/vasarlas/auto/index.htmlAz Üzleti Negyed rovata

Nem teljesített ilyen jól az olasz Lancia, ugyanis amíg 2001-ben még 96 darab kelt el az olasz prémiumárka modelljeiből, addig tavaly már csupán 54 talált gazdára, ami 43,7 százalékos visszaesést jelent. Hasonló mértékben esett vissza a Ladák iránti kereslet (43,4 %-kal), de jelentős mértékben (32,2 %-kal) csökkentek az Alfa Romeo eladásai is.

Dr. Győző Gábor, az MGE elnöke szerint a 200 ezres határt 2004-ben érheti el az új gépjárművek piaca, de különösen kedvező (15-20 % közötti) növekedés esetén, akár már idén is elérhető lesz az "álomhatár". Ezt azonban két nagyon lényeges bizonytalansági tényező kérdőjelezhet meg - tette hozzá Dr. Győző Gábor: az árérzékeny magyar piacot ugyanis jelentősen átrendezheti, hogy tavaly megszűnt az Opel Astra Classic gyártása és meg nem erősített információk szerint az év második felében leáll a Suzuki Swift gyártása is.