Koncesszióban épülnek az autópályák

Vágólapra másolva!
A már épülő és a tervezett autópálya-szakaszokat is koncesszióba adná a kormány - értesült a Népszabadság. A jövő évi költségvetés tervezete így 550 milliárd forintos koncessziós bevételre és 285 milliárd forint kiadás megspórolására számít.
Vágólapra másolva!

Az új elképzelések miatt a kabinet mindössze 15 milliárd forintot fordít jövőre a gyorsforgalmi úthálózat kiépítésére; ha a magyar állam finanszírozná az építkezéseket, 300 milliárd forintnyi volna a kiadás - írja a lap csütörtöki számában.

A kormány azt tervezi, hogy jövőre az M3-as és az M7-es autópálya szakaszainak építésénél magánbefektetők vehetik át a Nemzeti Autópálya Rt. helyét; tőlük a kormány 550 milliárd forintnyi koncessziós bevételt vár 2005-ben.

Az új koncessziós szerződések az M5-ös és az M6-os autópálya már megkötött szerződéseihez hasonlítanának, vagyis a sztrádák építési költségét 20-30 év alatt fizetné ki a költségvetés, természetesen a koncessziót elnyerő társaságok profitjával együtt.

Az autósok az elképzelések szerint továbbra is a jelenlegi matricás rendszerben használhatnák a sztrádákat.