Egyre többen bankolnak interneten és mobilon

Vágólapra másolva!
Az idei első félévben 41 százalékkal 396 ezerre nőtt az internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyfelek száma, és 69 százalékkal mintegy 540 ezerre bővült a mobiltelefonos banki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyfélkör. Az internetes alkalmazások jövőjére vonatkozó pénzintézeti várakozásokat tükröző index csökkent.
Vágólapra másolva!

Az idei első félév végén az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek körülbelül 396 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 41 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban. Az internetbanki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban csaknem 61 ezer volt, ami 24 százalékos növekedést jelent 12 hónap alatt - derül ki a GKI Gazdaságkutató Rt., a T-Mobile Magyarország Rt. és a Sun Microsystems Magyarország Kft. közös, [origo]-hoz eljuttatott felméréséből.

Az év végére a lakossági internetbanki ügyfélkör nagysága várhatóan 460 ezer, vállalati ügyfélköré pedig csaknem 72 ezer körül alakul.

Mobiltelefonos banki szolgáltatásokra szóló szerződéssel az első félév végén mintegy 540 ezer lakossági és 59 ezer vállalati ügyfél rendelkezett. A lakossági ügyfelek száma egy év alatt 69, míg a vállalati ügyfeleké 38 százalékkal nőtt.

A biztosítók szkeptikusak

A GKI - T-Mobile e-pénzügyi index értéke 2004-ben csökkeni kezdett a 2003-as stagnálás után, és a második negyedévben 11,7-re esett vissza. A -100 és +100-as skálán belül mozgó index a pénzügyi szolgáltatók mérsékelt várakozásait számszerűsíti az internet nyújtotta üzleti lehetőségekkel szemben.

A csökkenést elsősorban a biztosítók várakozásainak erőteljes csökkenése okozta. Az index értéke mögött továbbra is a bankok pozitívabb, valamint a biztosítók negatívabb álláspontja jelenik meg az internettel kapcsolatban.