Közös adatbázissal védekeznek a mobilszolgáltatók

Vágólapra másolva!
Közös adatbázist hoznak létre a hazai mobilszolgáltatók, hogy kizárják az adósságot felhalmozó ügyfeleket. A listára azok kerülnek fel, akik számára bármely szolgáltatónál korlátozták a szolgáltatást, adósságok miatt - írja a Népszabadság. Az érintetteket levélben tájékoztatják, ha bekerültek a nyilvántartásba.
Vágólapra másolva!

Közös adósadatbázist hozott létre január másodikától a Pannon-GSM, a T-Mobile és a Vodafone, hogy kiszűrje a visszaéléseket. A három cég közleménye szerint az adatbázisba azon ügyfelek adatai kerülnek be, akiknek szolgáltatás-igénybevételi lehetőségét a szolgáltatók bármelyike számlatartozás miatt teljesen korlátozza - írja a Népszabadság.

A közlemény szerint a jogszabályi előírásoknak megfelelően minden érintett levélben kap tájékoztatást arról, ha bekerül a nyilvántartásba, és a társaságok ígéretük szerint a kikerüléskor is hasonló módon értesítik majd. Az adatbázis naponta frissül, és figyelmezteti a mobilszolgáltatót, ha lejárt tartozással rendelkező ügyfél kíván előfizetést vásárolni. A figyelmeztetés tartalmazza, hogy az illetőnek melyik szolgáltatónál van lejárt tartozása.