Már a premieren bírálták az új reptéri taxit

Vágólapra másolva!
A ferihegyi taxistenderen vesztes felek képviselői is megjelentek az új rendszer bemutatóján, és kritizálták a nyertes szerződésteljesítését. Az alacsony tarifákat kínáló Zóna Service konzorcium jelezte, a ma indult szolgáltatást a megállapodás szerinti ütemben építi ki a következő egy évben.
Vágólapra másolva!

A Budapest Airport Zrt.-vel kötött szerződés alapján a Zóna Service konzorciumnak egy év áll rendelkezésére ahhoz, hogy a pályázatában vállaltakat teljes mértékben teljesítő rendszert építsen ki, különös tekintettel az autóflotta bővítésére és fiatalítására - közölte a tenderen győztes konzorciumot képviselő Veres István a keddi sajtóbemutatón.

A Citadella-terasz engedély nélküli felépítéséről is ismert vállalkozó hozzátette, a szolgáltatás az eddigi tarifáknál mintegy harmadával alacsonyabb árakkal fog üzemelni, ezért működtetői az első két évben havi 5 millió forintos veszteséggel számolnak. Terveik szerint 2008-tól lehet nyereséges a tevékenység.

Veres István elmondta, a taxit kereső, más taxiscégnél előrendeléssel nem bíró utasokat hoszteszek kísérik az autókhoz, amelyek egységes fekete-sárga-kék dizájnt kapnak. Az I-es terminál drosztján csak 1 hónap múlva épülnek meg a pultok, mivel - műemlék épületről lévén szó - felállításukhoz különleges engedély szükséges.

A formaruhába öltözött, legalább egy idegen nyelvet beszélő sofőrök egyebek között Volkswagen Passat, Ford Focus és Ford S-Max típusú autókat fognak vezetni - ezek közül sok a mozgássérültek kerekesszékének szállítására is alkalmas lesz. Sőt, hamarosan érkezik 10 darab hagyományos londoni taxi is - hangzott el a tájékoztatón.

Szollár Domokos, a BA Zrt. szóvivője kérdésre válaszolva elismerte, ezután is problémát jelenthetnek az olyan taxishiénák, akik egy állítólagos előrendelésre hivatkozva vadásznak utasokra a reptéren. A vállalat reményei szerint azonban a havonta 40 ezresre becsült reptéri utasfelvétel döntő részét a jövőben a Zóna Service bonyolíthatja le.

A fuvardíjak a korábban megszokottaknál 31 százalékkal alacsonyabbak. A XVIII. és XIX. kerületet, valamint a X., XVII. és XXIII. kerület egyes részeit lefedő 1-es zónába 2900, Budapest másik három övezetébe 3500-3600 forintért szállítanak az új taxik.

Fotó: Marton Bálint
Túl olcsónak tartják

A pályázaton vesztes felek képviselői erről az - úgymond - "nyomott" árról azt állítják, hogy lehetetlenné teszi a vállalt színvonalú szolgáltatások fenntartását. - Ha valóban csak az inflációnak megfelelő mértékben emelik majd az árakat, akkor vagy nem lesz gazdaságos a működtetés, vagy a teljesítés marad el a szerződésben vállalt szinttől - jelentette ki Lengyel Sándor, a 6x6 Taxit és másik hat társaságot tömörítő konzorcium képviselője.

Lengyel Sándor felhívta arra a figyelmet, hogy noha az új szolgáltatást augusztus 15-én nem csak bemutatni kellett, hanem el is indítani, sok a szemmel látható hiányosság: közel sem egységes még a megjelenés, nincsenek hitelkártya-elfogadó egységek, a sofőrök némelyikének nyakából hiányzik az átvilágítását igazoló kártya, és általában is kevés az autó - holott a 2. fordulóban való indulásnak feltétele volt 150 taxisengedély megléte.

Szollár Domokos minderre reagálva hangsúlyozta, az alapfeltételek - így például a biztonsági átvilágítás - már teljesültek, a továbbiak megteremtésére pedig egy éve van a Zóna Service-nek. Szerinte a legfontosabb, hogy utasbarát árakat alakítottak ki, és olyan rendszert is terveznek, amellyel az ügyfelek esetleges panaszaikat még az autóból, interaktív módon közölhetnék a központtal.

Galambos Péter