Módosított eredmény előrejelzések a nemzetközi gazdasági életben

Vágólapra másolva!
Számos vállalkozás jelezte, hogy megjósolhatatlannak tartja idei eredményeit az Egyesült Államok elleni terror támadás miatt. Többek között a brit EMI lemezkiadó, az olasz Gucci Group luxuscikkgyártó, és az AOL Time Warner is módosította előrejelzéseit.
Vágólapra másolva!

Nehéz megjósolni az idei eredményeket, figyelmeztet a brit EMI zenekiadó. Mindazonáltal a cég azt várja, hogy adó előtti nyeresége 20 százalékkal marad el a tavalyi 162,8 millió fonttól.

Közleményük szerint a piaci körülmények jelentősen rosszabbodnak, a lemezforgalom a vártnál gyengébben alakul, éspedig leginkább a világ legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban. Remélik azonban, hogy a második félévi újdonságok javítanak a helyzeten. Egyelőre azonban nem zárják ki, hogy abbahagyják a gyártást és a terjesztést.

Ezzel szinte egyidőben az olasz Gucci is arra hívta fel a figyelmet, hogy éves eredménye kedvezőtlenül alakul, holott a második negyedévi profitja 2,5 százalékkal, 83 millió dollárra nőtt. Az Egyesült Államokat ért terrortámadás ugyanis rendkívül érzékenyen érinti a luxuscikkek piacát is.

A világon a harmadik legnagyobb luxuscikkgyártónak számító Gucci az idén egész évben csupán 2,60-3,00 dollár közötti, egy részvényre jutó nyereségre számít a korábbi 3,0 dolláros várakozás helyett. Az árbevételre vonatkozó előrejelzésüket 2,3-2,4 milliárd dollárra csökkentették a korábbi 2,45 milliárd dollárról.

Szintén lefelé módosította nyereségjóslatát az AOL TimeWarner amerikai médiakonszern is, a reklámpiac tendenciózus visszaesése és az Egyesült Államokat ért terrortámadás gazdasági következményei miatt. A forgalom is lassabban emelkedik az eddig vártnál - jelentette be a vállalat hétfőn, tőzsdezárás után.

A világ egyik legnagyobb internetes és médiavállalkozása most úgy számol, hogy az adók, kamatok és a leírások előtti pénzforgalmi többlete (EBITDA) az idén 20 százalékkal, forgalma 5-6 százalékkal emelkedik.

A társaság megítélése szerint továbbra sem várható javulás az eddig is gyengélkedő reklámpiacon, sőt, a terrortámadások "jelentősen rontották" a reklámpiaci helyzetet. Eredetileg 11 milliárd dolláros pénzforgalmi többletet vártak, 31 százalékkal többet a tavalyinál, és 40 milliárd dolláros árbevételt, 10,5 százalékos többletet az elmúlt évhez képest.

A gyengülés elérte a kábelhálózatokat is - a Warner Brotherst és a CNN-t valamint számos kiadói részesedést is visszavetett, így a People Magazine-t, a Time Magazine-t, továbbá az AOL internetes leányvállalatot.

(Üzleti Negyed)

Ajánlat:

Gucci

AOL Time Warner