Tatabánya és Gyöngyös versenyez a PSA-Toyota autógyárért

Vágólapra másolva!
Várhatóan decemberben vagy januárban dől el, hol gyártják majd a PSA Peugeot-Citroen és a Toyota Motor közös kisautóját. A lehetséges magyarországi helyszínek között a NAPI Gazdaság információi szerint Tatabánya és Gyöngyös került szóba, de versenyben vannak csehországi és lengyelországi városok is. A beruházás volumene a paksi erőművével vetekszik.
Vágólapra másolva!

A NAPI Gazdaság megkeresésére a PSA Peugeot-Citroen illetékese, Marc Ferrant közölte: az ügyben decemberben vagy januárban várható döntés. Jelenleg három országban, így Csehországban, Lengyelországban és Magyarországon vizsgálják a gyáralapítás gazdasági feltételeit.

A döntés meghozatalakor logisztikai, bér- és egyéb költségtényezők mellett az esetleges adókedvezményeket és a szociális környezetet is figyelembe kívánják venni. Úgy tudjuk, a cégek delegációja a napokban tárgyalt a gazdasági tárca vezetőivel.

Az érintett vállalati elnökök, Jean-Martin Folz és Cso Fudzsio a közelmúltban tartott brüsszeli sajtóértekezletükön bejelentették: 1,5 milliárd eurót fordítanak az évi 300 ezer jármű gyártására alkalmas kapacitás 2005-ig történő kiépítésére. A lap informátora úgy fogalmazott, hogy a beruházás volumene a paksi erőművével vetekszik.

Az óriásberuházásra utal, hogy a befektetők 2 millió négyzetméteres területre tartanának igényt, ami vélhetően az összeszerelő üzemen túl helyet biztosítana a beszállítóknak is. A NAPI Gazdaság információja szerint az autógyártás során több mint 10 ezer főt kívánnak foglalkoztatni. (Összehasonlításul: az Audi győri gyárában csaknem 5 ezer főnek adnak munkát.) Ugyancsak a beruházás egyedi jellegét jelzi, hogy 40 megawattos energiaszükséglete lesz a létesítménynek.

A tervek szerint a jelenleg gyártott szubkompakt modelleknél kisebb új kisautók fő szerkezeti elemei, a padlóváz, a futómű és a meghajtáslánc azonosak lesznek, de a három márka eltérő vonalvezetésű karosszériát épít erre. A kisautókat 1 literes benzines és 1,4 literes dízelmotorral szerelik fel. Az együttműködés keretében a Toyota a fejlesztésért és a gyártásért, míg a PSA a beszállítói kapcsolatokért felel.

(MTI)

Korábban:

Ezermilliárdos beruházás Gyöngyösön
(2001. október 31.)