Kétmillió dollár fél percért a Super Bowl-on

Vágólapra másolva!
Az amerikai nemzeti futball liga (NFL)döntője, a vasárnap New Orleans-ban megrendezésre kerülő Super Bowl teljes hirdetési idejét értékesítette a közvetítési jogokkal rendelkező Fox tévécsatorna, már napokkal a mérkőzés előtt. Az utolsó 30 másodperces reklámblokkot csütörtökön adta el a társaság 2 millió dollárért. A hirdetők között megtalálható a Pepsi, a Levi's, sőt a Fehér Ház is.
Vágólapra másolva!

A Fox szóvivője Lou D'Ermillio pénteken bejelentette, hogy mind a 60 reklámblokkot eladták, és összesen 32 vállalat jelentkezett a hirdetési időkre. A Super Bowl hagyományosan az év legnézettebb műsora az Egyesült Államokban, és ennek megfelelően a hirdetési tarifák is ekkor a legmagasabbak - írja a CNNmoney.

Az idei díjak azonban némileg alacsonyabbak a tavalyiaknál, amikor a CBS tévétársaság 2,1 millió dollárt kért fél perc reklámidőért. 2000-ben az ABC még ennél is magasabb tarifát állapított meg. Akkor 30 másodpercnyi reklámblokk átlagosan 2,2 millió dollárba került, igaz abban az évben a hirdetők 40 százaléka az épp csúcson lévő dot.com cégek közül került ki.

Az idei döntő hirdetési blokkjait egyébként a korábbi évekhez képest viszonylag későn adták el. Szakértők szerint ennek az a magyarázata, hogy egyfelől a gazdasági lassulással párhuzamosan a hirdetők is csökkentették kiadásaikat, másfelől a reklámozó cégek nagy része az 5 nappal a Super Bowl után induló Téli Olimpiai Játékokon hirdet inkább.

A New England Patriots és a St. Louis Rams csapatainak részvételével megrendezésre kerülő bajnoki döntő hirdetői között található az Anhauser-Busch sörgyártó nagyvállalat, a Pepsi, több nagy filmstúdió, a Levi's, a Dockers, a Visa, az E-Trade, a Taco Bell gyorsétterem-lánc, vagy a FedEX csomagküldő szolgálat. A vasárnapi meccs legkülönösebb hirdetője azonban kétség kívül az amerikai kormányzat, amely két külön blokkban is felhívja a figyelmet, hogy az illegális drogkereskedelemből származó pénz a nemzetközi terrorizmust támogatja.

(Üzleti Negyed)