Megelőzi a zöldség a hamburgert az USA-ban

Vágólapra másolva!
Jelentős változások figyelhetők meg az amerikai fogyasztási szokásokban: előretörőben van a vegetarianizmus, és a fogyasztók egyre inkább arra törekszenek, hogy elkerüljék az "ipari" élelmiszereket. Az alternatív életmód egyre divatosabbá válik, ez pedig azt jelenti, hogy leáldozóban van a gyorséttermi láncok napja, állítják a szakértők.
Vágólapra másolva!

Az utóbbi egy évben megduplázódott a vegetáriánusok aránya az amerikai fiatalok körében, egy friss elemzés szerint. A változás jelentős, ugyanis eddig pont a fiatalok voltak a gyorséttermek törzsközönsége. Ugrásszerűen növekszik a bioételeket fogyasztók aránya: ezek a termékek egyre magasabbra kerülnek a nagy áruházláncok eladási listáin. A tudatos fogyasztói magatartás a fiatalok között egyre divatosabb.

Forrás: Magyar Konyha
Forrás: Magyar Konyha

Az utóbbi néhány évben, az állatvédelmi szervezetek tevékenységének hatására az amerikaiakat elkezdte érdekelni, miből is lesz a hamburger, mielőtt az asztalra kerülne. A BBC elemzése szerint a nagy gyorséttermi láncok csak sürgős változtatásokkal őrizhetik meg amúgy is gyengülő piaci pozícióikat. Az utóbbi időben az állatvédők olyan dolgok ellen emelték fel a szavukat, mint a hormonkezelés, a génmanipuláció és az embertelen bánásmód. A hormonkezelés és génmanipuláció pedig pont olyan eljárások, amelyek olcsóvá teszik a gyorséttermekben kínált ételt, a BBC szerint. A McDonald's mostanában már kiköti beszállítóinak, hogy kevesebb hormonadalékot használjanak az állattenyésztésben. A gyorséttermi láncok pedig komoly lépéseket tesznek az emberségesebb bánásmód bevezetéséért a vágóhidakon, hogy megtarthassák vásárlóikat.

A magyarok szalonnát esznek müzli helyett/uzletinegyed/hirek/hazaihirek/20030526amagyarok.htmlVegetarianizmus linkekhttp://vizsla.origo.hu/katalogus/media,_hirkozles/konyvek/receptek,_szakacskonyvek,_etelek/vegetarianizmus,_etelek

Szakértők leginkább azzal magyarázzák a jelenséget, hogy az amerikai társadalmat most érte utol az Európában már annyira jellemző általános bizalmatlanság a nagyiparral szemben. A gyorséttermi láncok talán a legszembeötlőbb tagjai ennek a világméretű üzletnek, érthető tehát, hogy az emberek megpróbálnak olyan ételeket keresni, amelyekben megbízhatnak, áll az elemzésben.