Az utóbbi egy évben megduplázódott a vegetáriánusok aránya az amerikai fiatalok körében, egy friss elemzés szerint. A változás jelentős, ugyanis eddig pont a fiatalok voltak a gyorséttermek törzsközönsége. Ugrásszerűen növekszik a bioételeket fogyasztók aránya: ezek a termékek egyre magasabbra kerülnek a nagy áruházláncok eladási listáin. A tudatos fogyasztói magatartás a fiatalok között egyre divatosabb.
Az utóbbi néhány évben, az állatvédelmi szervezetek tevékenységének hatására az amerikaiakat elkezdte érdekelni, miből is lesz a hamburger, mielőtt az asztalra kerülne. A BBC elemzése szerint a nagy gyorséttermi láncok csak sürgős változtatásokkal őrizhetik meg amúgy is gyengülő piaci pozícióikat. Az utóbbi időben az állatvédők olyan dolgok ellen emelték fel a szavukat, mint a hormonkezelés, a génmanipuláció és az embertelen bánásmód. A hormonkezelés és génmanipuláció pedig pont olyan eljárások, amelyek olcsóvá teszik a gyorséttermekben kínált ételt, a BBC szerint. A McDonald's mostanában már kiköti beszállítóinak, hogy kevesebb hormonadalékot használjanak az állattenyésztésben. A gyorséttermi láncok pedig komoly lépéseket tesznek az emberségesebb bánásmód bevezetéséért a vágóhidakon, hogy megtarthassák vásárlóikat.
Szakértők leginkább azzal magyarázzák a jelenséget, hogy az amerikai társadalmat most érte utol az Európában már annyira jellemző általános bizalmatlanság a nagyiparral szemben. A gyorséttermi láncok talán a legszembeötlőbb tagjai ennek a világméretű üzletnek, érthető tehát, hogy az emberek megpróbálnak olyan ételeket keresni, amelyekben megbízhatnak, áll az elemzésben.