Kétéves csúcson az amerikai fogyasztók bizalma

Vágólapra másolva!
Meglepetésszerűen megugrott az amerikai fogyasztók bizalma áprilisban, a Conference Board adatai alapján. Egyes elemzők várakozásai szerint a bizalmi indexnek 88 pontra kellett volna csökkennie a márciusi 88,3 pontról, mások 0,2 pontos növekedést vártak. Az index azonban 92,9 pontra nőtt.
Vágólapra másolva!
Váratlanul csökkent a német üzleti bizalom/uzletinegyed/hirek/vilaggazdasag/20040224varatlanul.html

A Conference Board fogyasztói bizalmi indexe legutóbb két évvel ezelőtt, 2002 augusztusában volt ilyen magas, írta a Bloomberg hírügynökség. A munkabérek növekedése az elmúlt hónapban nagyobb volt, mint az utóbbi négy év átlagos növekedése, a gyárak adatai pedig azt jelzik, hogy az előző havinál több dolgozót vettek fel áprilisban. Az erősödő munkaerőpiac elemzők szerint fenntarthatja a magánfogyasztás szintjét, még ha az emelkedő benzinárak miatt a lakosság többet is költ tankolásra

A Conference Board közgazdásza, Delos Smith szerint a bérek növekedése és a munkába állók száma kulcsfontosságú: amikor a mezőgazdaságon kívüli munkafelvételek szintje 308 ezerrel nő egy hónap alatt, az egyértelműen növelni fogja a fogyasztást, mondta az elemző.

Fogyasztói bizalom

A Conference Board 5 ezer háztartást szondáz havonta az általános anyagi helyzetük, munkával kapcsolatos kilátásaik és kiadási terveik alapján. Míg az amerikai jegybank szerepét betöltő szövetségi bankrendszer, a Federal Reserve szerint csak nagyon halovány kapcsolat van a tényleges fogyasztás és a fogyasztói bizalom között, az adatot közgazdászok előszeretettel figyelik, a gazdaság elmozdulásának jeleit keresve.