Mosóczi: "Megfelelő a vonatok tisztasága"

Vágólapra másolva!
A MÁV személyszállítási üzletágának vezetője személyes tapasztalatai alapján nyilatkozott a Vendégszobában a hazai vonatok állapotáról, gyakran utazik ugyanis vasúton. Olvasóink a kurrens témák - vonalbezárás, díjváltozás - mellett a menetidő növekedéséről és a dohányzásról is kérdezték Mosóczi László vezérigazgatót, sőt az is kiderült, hogy szívesen adnak ötletet a bevétel növelésére.
Vágólapra másolva!

Tisztelettel köszönti a MÁV Start Vasúti Személyszállítási Zrt. a kedves chatelőket! Egy hete működünk sikeresen, várjuk a kérdéseket!

Tényleg eladják a MÁV-ot? [itthun]
- Ez sosem volt napirenden. A MÁV Cargo, az áruforgalmazással foglalkozó, ma még 100 százalékos állami tulajdonú leányvállalat privatizációja van folyamatban.

Miért adják el a Máv Cargót? Főleg, hogy az egy nyereséges ága a MÁV-nak... Adják el inkább azt, ami veszteséges! :) [buszonállok]
- A vasúti teherszállítás nem közszolgáltatás, hanem piaci kategória. A liberalizációval összefüggésben a vasúti teherszállítás csak tőkeerős háttérrel tud teret hódítani. Az államnak ebben nem szükséges részt venni. A MÁV Cargo eladásából befolyó bevételből a vasúti szolgáltatások színvonalát kívánjuk emelni.

Liberalizálni mikor fogják a teherszállítást? [batyu33]
- A teherszállítás már liberalizált, ez év januárjától a MÁV teljes nyílt hozzáférésű pályahálózatát a vasútvállalati engedéllyel rendelkezők menetvonal birtokában használhatják.

Úgy hallottam, el akarják adni a GYSEV-nek a Szombathely-Nagykanizsa vonalat. Igaz ez? [krisztián1991]
- A vasútvonalak infrastruktúrája állami tulajdon, a MÁV ezeket üzemelteti. Egy vonalat tehát nem lehet eladni, csak az üzemeltetés jogát lehet átadni egy másik szolgáltató társaságnak. Az említett vasútvonal GYSEV-nek történő átadása jelenleg nem szerepel a tulajdonosi elképzelések között.

Mi igaz abból a hírből, hogy az új menetrendben több mellékvonalon is csak reggel 6-tól este 6-ig lesz vonatközlekedés? [_@Bazsi 19@]
- Az ésszerű vasúti közlekedés gazdasági feltételeit folyamatosan vizsgáljuk, melynek nagyon fontos eleme az utazóközönség utazási szokásainak megfelelő szintű kiszolgálása. Ilyen egyműszakos közlekedés bevezetését gazdaságilag nem tudjuk megindokolni.

Az új menetrenddel hány mellékvonalat fognak ismét bezárni? [áradás84]
- Az új menetrendre tett javaslatunkban nincs személyszállítás szüneteltetésére további javaslat.

Jövőre a Balatonnál is megvalósul az ütemes menetrend? [-@&BOY&@-]
- Nyugat-Magyarországon is törekszünk az ütemes menetrendi kínálat bevezetésére, a bevezetés első fázisai mindenképp a fő vonalakat érintik majd, így a két balatoni vonalat is. A végleges menetrend az önkormányzati és az Regionális Közlekedési Igazgatóságok egyeztetései alapján alakul ki.

Mi a véleménye a vonatok állapotáról; arról, hogy kritikán aluli a tisztaság és higiénia? [river!]
- Általánosságban a vonatok tisztasága megfelelőnek minősíthető. Természetesen az utazóközönség benyomása ettől eltér, mi arra törekszünk, hogy ezt az eltérést minimalizáljuk, és már a közeljövőben érezhető változások legyenek. Az egy társadalmi helyzet, hogy Magyarországon nem vigyáznak az emberek a környezetükre, így a vonatok tisztaságára és a belső berendezések épségére sem. Új motorvonataink tisztasága átlag feletti, és ezeket az utazóközönség is elismeri. A cél, hogy minden vonatunk ilyen állapotú legyen, melyhez kérjük utasaink támogatását.

Ön mikor utazott utoljára vonattal (nem IC)? [1fiuu.]
- Kedd reggel. Gyakran utazom vonattal a munkahelyemre és haza is. Elővárosi ingavonattal.