Autópályákat köt össze az M0-ás új szakasza

Vágólapra másolva!
Ma délelőtt 10 órakor átadta az M0 26,5 kilométeres keleti szektorát Gyurcsány Ferenc miniszterelnök. A tehergépjárműveket nem tiltják ki Budapestről az M0-ás keleti szektora és az északi híd szeptemberi átadása után, de a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szerint megéri majd az autóút új szakaszait használni, mivel így kevesebb üzemanyagot használva hajthatnak át a kamionok a fővároson. Erre a szakaszra ma 17-órától lehet ráhajtani.
Vágólapra másolva!

Az M0-ás keleti szektorát - a 4-es főút és az M3-as autópálya között - szeptember 16-án helyezik forgalomba, az M0-ás északi hídját pedig várhatóan szeptember 30-án. Demszky Gábor főpolgármester június 25-én jelentette be, hogy az év végén egységes, konszenzusos és a város érdekét hangsúlyozó teherforgalmi stratégia elfogadására tesznek javaslatot.

A főpolgármester úgy látja Budapest nem lehet többé átjáróház, amelyet korlátlanul használhatnak a kamionok, miközben évente milliárdokat költenek az elhasználódott utak felújítására. Az előzetes becslések alapján naponta 50-55 ezer egységjárművel számolnak az új szakaszon.

Az M0-ás keleti szektorának hossza 26,5 kilométer. A kétszer kétsávos utat mindkét oldalon leállósávval, középütt elválasztó zónával alakították ki. A 4-es számú főútvonal és az M31-es elválási csomópontja között olyan széles az elválasztó sáv, hogy az út a későbbiekben kétszer háromsávosra bővíthető.

Az M0-ás keleti szektorának kiépítésével létrejött a kapcsolat az M1-es, az M5-ös, az M6-os, az M7-es és az M3-as autópálya között; a gyűrű új szakaszának megépülésével jelentősen csökkenthető a budapesti úthálózat túlterheltsége. A fővárost elkerülő M0-ás gyűrű hossza immáron megközelíti a 80 kilométert.