ok.hu




Katalógus


magyar színészek


filmek


magyar együttesek


sportolók


külföldi színészek


politikusok


magyar énekesek


külföldi együttesek


Linkek


Inside zenekar


Kiss Gergő


Lakatos Márk


Tankcsapda zenekar


Emil.RuleZ!


Bëlga


Fresh


KFT zenekar


Palik Dakar Team


Sziámi zenekar


Animal Cannibals


Zsédenyi Adrienn


Szabics Imre


Ákos


Bódi Sylvi


Amorf Ördögök


Himalája-expedíció


NEO együttes


Stahl Judit


Eszenyi Enikő


Szentpéteri Csilla


Gyorskeresés





[origo] klikkbank
pénzügyi chatsorozat


Kerezsi Tibor


Vámosi-Nagy Szabolcs


Borza Gábor


Kupa Mihály


Felcsuti Péter


Aáry-Tamás Lajos: nyolcan vagyunk 4 millió emberre
2002. október 11., péntek, 17:55|Utolsó módosítás: 2003. április 16., szerda, 19:35

A cikk betűmérete:kisebbnagyobb


Tananyag-választás << 2/3. oldal >>

Fotó: Varga Ferenc [origo]Mit lehet tenni, ha az ember nem ért egyet a tananyaggal? A másodikos lányommal rettentően rossz verseket tanultatnak, én szégyellem magam, amikor kikérdezem. Ha megmondom neki, hogy szerintem ez rossz vers, az nem jó, mert nem fog hinni a tanárainak. Ha nem mondom meg, az sem jó, mert azt fogja hinni, hogy nekem tetszik ez a borzalom. (fekpofa)

Aáry-Tamás Lajos: Ilyenkor már nehéz mit tenni, a szülők akkor járnak el jól, ha aktívan részt vesznek abban, hogy a tankönyveket az iskola kiválassza. Ez a jogszabályok szerint csak a szülők egyetértésével történhetne.

Tényleg van ilyen tankönyv-választási szabály? Sosem hallottam róla. Nem kellene ezt közhírré tenni? (Fekpofa)

Aáry-Tamás Lajos: Tenyleg van ilyen szabály! Nem tudom, hogy hogyan lehetne közhírré tenni, de a három éves tapasztalatom azt mutatja hogy a szülők és az iskola között alig van információáramlás. Ez okozza a tanárok és a szülők közötti konfliktusok 90%-át. Erről a kérdésről egy vizsgálatot folytattam, és az eredmények nyomán talán beindítható a változás folyamata.

De hogy álljon oda egy szülő a tanár elé, hogy ő jobban szeretné ezt a könyvet mint a másikat? (Tecza)

Aáry-Tamás Lajos: Egyenes derékkal. A lényeg a vita, és annak eredményeként egy megállapodás. Mindenkinek lehet véleménye, de a vita ad alkalmat arra, hogy egymást meggyőzzék.

Hogyan ismerkedhetünk meg a tankönyv-választékkal? Honnan tudjam, hogy melyiket javasoljam? (Fekpofa)

Aáry-Tamás Lajos: Minden iskolában van legalább egy tankönyvfelelős, akinél érdeklődni lehet a választékról. De ha küld nekem egy e-mailt, postán küldök egy rövid tájékoztatót, arról hogy a szülők milyen jogokkal rendelkeznek a tankönyvválasztás terén.

Én szívesen vitatkoznék a tankönyvekről, vagy az iskola egyéb ügyeiről bármelyik tanárral, de hogyan érhetném el, hogy ennek a lányom ne lássa kárát? (Fekpofa)

Aáry-Tamás Lajos: Először kérdéseket kell feltenni, és csak akkor vitázni, ha ezekre nem kap választ. A párbeszéd tapasztalataink szerint nem ad okot a retorzióra.


<< előző oldal 2/3 következő oldal >>

1. Régi-új ombudsman

2. Tananyag-választás

3. Szünidő, óraszámok



Küldje tovább ismerősének!


Írjon nekünk! Médiaajánlat Impresszum Adatvédelem!

Iratkozzon fel RSS-hírcsatornáinkra!

Az [origo] kiadója az Origo Zrt. © Minden jog fenntartva










2008




2007




2006




2005




2004




2003




2002




2001




2000





Zagar
együttes
November 6-án (csütörtök) 14.00 órakor