ok.hu




Katalógus


magyar színészek


filmek


magyar együttesek


sportolók


külföldi színészek


politikusok


magyar énekesek


külföldi együttesek


Linkek


Inside zenekar


Kiss Gergő


Lakatos Márk


Tankcsapda zenekar


Emil.RuleZ!


Bëlga


Fresh


KFT zenekar


Palik Dakar Team


Sziámi zenekar


Animal Cannibals


Zsédenyi Adrienn


Szabics Imre


Ákos


Bódi Sylvi


Amorf Ördögök


Himalája-expedíció


NEO együttes


Stahl Judit


Eszenyi Enikő


Szentpéteri Csilla


Gyorskeresés





[origo] klikkbank
pénzügyi chatsorozat


Kerezsi Tibor


Vámosi-Nagy Szabolcs


Borza Gábor


Kupa Mihály


Felcsuti Péter


Konfliktuskerülő magyar reklámok
2003. január 22., szerda, 11:19

A cikk betűmérete:kisebbnagyobb

A hazai reklámpiac helyzetéről, az itthon készített reklámok minőségéről és az internetes hirdetések jövőjéről is beszélt a Társalgóban Incze Kinga és Pénzes Anna, A reklám helye című médiatervezési szakkönyv két szerzője. A szakértőktől megtudhattuk azt is, hogyan lehet bekerülni a szakmába.


Itthon háttérbe szorul a minőségi munka 1/2. oldal >>

Fotó: Varga Ferenc [origo]Mennyire belterjes a hazai reklám üzlet? (aldair)

A reklám helye: Abszolút! Konkrétan ez azt jelenti, hogy a kisebb-nagyobb szereplők jól ismerik egymást, és az üzlet szűk körön belül zajlik.

Szerintetek hogyan fognak talpon maradni a magyar reklámügynökségek, ha elözönlik a piacot a multik? (bertihu)

A reklám helye: A multik már régóta a piacon vannak, és a magyar ügynökségek eddig elég jól állták a versenyt. Igazából nem az a kérdés, hogy magyar vagy multi, hanem a gondolkodásmód számít: szerintünk a felerősödő globalizációs tendenciák Magyarországra érkezését nem úgy dolgoztuk fel, mint ahogy kellett volna. A mennyiségi szempontok dominanciája háttérbe szorítja a minőségi munkát, és nem ad lehetőséget a piaci fejlődésnek.

Mit szóltok ahhoz, hogy már a reklámszakma is maximálisan politikafüggő lett? (bertihu)

A reklám helye: Azt nem állítanánk, hogy maximálisan politikafüggő lett, mondjuk inkább úgy, hogy a politika révén beáramló pénzösszeg mindenképp pluszforgalmat generál a reklámszakmában, amire, valljuk be, szükség van.

Milyen változást fog szerintetek hozni az EU-csatlakozás a magyar marketing szakmában? (bertihu)

A reklám helye: Némi felfrissülést a pluszpénzek révén, és azt, hogy közérdekű politikai témában reklámügynökségek nagyobb szerepkörrel lesznek jelen, hiszen az EU-csatlakozás kommunikációja komoly szakmai felkészültséget igényel. Ezen kívül marketing-szempontból érdekes feladat nagy tömegeknek kommunikálni az üzeneteket.

Nyugaton lehet látni bevállalósabb reklámokat. Nálunk miért nem alakult ki ennek a kultúrája? (skalakope7)

A reklám helye: Igen, sajnos a Magyarországon készülő reklámok egyáltalán nem bevállalósak, sokszor kifejezetten konfliktuskerülők. Ez függ a hirdető, a kreatívügynökség hozzáállásától, bátorságától, attól, hogy mit gondolnak a reklám szerepéről általában, viszont elég sok reklám van már ma ahhoz, hogy előbb-utóbb szükség legyen a bevállalós reklámokra, hogy egy-egy reklám kitűnjön a többi közül. Egyébként vicces, hogy a Magyarországon sugárzott reklámok elég nagy része adaptált, azaz külföldi reklám, bár sokszor kicsit régebbi, könnyebb verzió, mint ami jelenleg nyugaton fut. És még valami: a vizuális kultúra talán kevésbé fejlett itthon, vagy legalább is a döntéshozók kevésbé igényesek ezen a téren.

Miért van az, hogy még egy ügynökség sem volt képes egy jó vagy legalább egy kicsit jobb mosópor-reklámot csinálni ? (bertihu)

A reklám helye: Vannak bevált módszerek: a reklám nem öncélú, eredményt várunk tőle, és ezek a sablonok működnek. Egyébként ezen reklámok nagy része adaptáció, vagy ügyfelek nyomására alakul ilyenné.

Mennyire szerencsés megbotránkoztatni a reklámmal a kellő hatás elérésének érdekében ? (menyus)

A reklám helye: Kétélű fegyver, nagy a kockázata, a kockázatvállalás pedig döntés kérdése.

A reklámokban levő termékek túlzása ellen van valamilyen szabályozás? (CICCMICC)

A reklám helye: Az önszabályozás. Valamint a hirdetőnek sem érdeke nagyot túlozni, mert a csalódott fogyasztó nem fog többet vásárolni. És a felsőfok használata tilos megfelelő igazolás nélkül.

Van ennek a szakmának terjeszkedési lehetősége ebben az országban? (NrB)

A reklám helye: Maximális terjeszkedési lehetőségünk határán vagyunk.

Mekkora szerepet játszik a cenzúra a reklámszakmában? (menyus)

A reklám helye: Ez nem szigorúan a mi területünk, de összességében a szakmának működik az önkontrollja, és az önszabályozás mellett nincs túl sok szükség cenzúrára.


1/2 következő oldal >>

1. Itthon háttérbe szorul a minőségi munka

2. Online reklám: aki kipróbálta annak tetszett



Küldje tovább ismerősének!


Írjon nekünk! Médiaajánlat Impresszum Adatvédelem!

Iratkozzon fel RSS-hírcsatornáinkra!

Az [origo] kiadója az Origo Zrt. © Minden jog fenntartva










2008




2007




2006




2005




2004




2003




2002




2001




2000





Zagar
együttes
November 6-án (csütörtök) 14.00 órakor