Kisék szerint nem kunszt Palikot legyőzni

Vágólapra másolva!
A Dakaron legjobb magyarként célba érő Kis Sándor, Czeglédi Péter páros volt Társalgónk vendége. A nissanos autóversenyzőket főképp a "rivális", nemsoká szintén chatvendég Palikékkal, Damon Hill eltüntetőjével kapcsolatban kérdezték. Kisék viccesek voltak, céljuk a jobb folytatás, pénzük kevés, sivatagi bolondériájuk persze annál nagyobb.
Vágólapra másolva!
Kis, Czeglédi:

[origo]: Tiszteletem! Nem hittem, hogy sikerülni fog a magyaroknak a sivatag meghódítása, de szerencsére kellemesen csalódtam. Jövőre is mennek? Ezzel a géppel? Palikék előtt értek be? Minden jó! (farOmega)
Kis, Czeglédi: Reméljük, új autóval megyünk, arra semmi garancia, hogy a Palikék előtt érjünk célba...

[origo]: Nagyon szomorkodtatok a büntetés miatt. Hány helyet vesztettetek? (csibegeza)
Kis, Czeglédi: Kb. pont 20-22 helyet buktunk az abszolút eredményünkből a végére a napi eredmények átlaga alapján.

[origo]: Hol versenyeztek idén? Van pénz? (csibegeza)
Kis, Czeglédi: A Világkupa-futamokon, amelyeket megtekinthettek a technosport.hu oldalon. Ez kb. 15 verseny plusz a Dakar, és egy fillérünk nincs. Az első versenyt ajándékba kaptuk a Nissan Technosport Itáliától, Olaszországban március 13-16-ig.

[origo]: Ha most indultok az Italian Bajan és későbbi futamokon, hányadik helyre "teszitek magatokat"? Még mindig "csak" 30-on belüli eredményre vágytok, vagy már magasabban van a mérce? (Rigler)
Kis, Czeglédi: Célunk hogy egy világkupán legalább pontot tudjunk szerezni, ami azt jelenti, hogy az első hatban kell végezni. És hogy egy másik magyar versenyző legyen egy új Nissan Pickuppel a csapattársunk. :)

[origo]: És melyik magyar versenyzőt látnátok szívesen csapattársként? (Rigler)
Kis, Czeglédi: Akinek tehetsége van mint autóversenyző, és a megfelelő támogatással, szponzorral érkezik. És van a garázsban neki egy piros Mitsubishi és az udvarán egy Nissan Pickup. :)))

[origo]: Semmire sem jó vagy elég egy ilyen eredmény? Tele van veletek (is) a médiám. (palik)
Kis, Czeglédi: Sajnos még senki nem keresett meg minket csekkel vagy egy jó médiaszerződéssel...

[origo]: Kb. mennyi lóvé kell, ha egy amatőr versenyen akar valaki elindulni belföldön? (palfi)
Kis, Czeglédi: A nevezési díj versenyenként 50 ezer forint, kell hozzá egy autó, két sisak meg üzemanyag mondjuk 300 km-re. Plusz a javítás, amennyire elhasználod az autót.

[origo]: Milyen edzéstervvel készültetek? (NagyDbSrac)
Kis, Czeglédi: Két A4-es papírra volt leírva a tréning, orvosi felügyelet mellett és pszichológusok társaságában :) Volt futás, tenisz, úszás, a pszichológusok a kisebbségi komplexusunk kezelésében segítettek.

[origo]: Milyen kisebbségi komplexusaitok vannak? (torok)
Kis, Czeglédi: Hát ott volt harminc világbajnok Forma-1-es versenyző, és mi az előző szakágunkban csak egy kis autokrosszosok vagyunk. De hát tudjátok, merjünk nagyok lenni. :)

[origo]: Hányszor ástatok? (palfi)
Kis, Czeglédi: Nem számoltuk, de kb. nyolcszor. Egy nagy ásásunk volt, ami másfél óráig tartott. Itt háromszor kellett négy köbméter homokot kiásni, amivel együtt csúsztunk le a dűnéről egy nagy lukba.

[origo]: Van kedvencetek a Dakar-mezőnyből, akire lehet, illik felnézni? (palik)
Kis, Czeglédi: A magyarok közül a Babára és Benyó Miklósra nézünk fel tisztelettel. A Dakar-mezőnyből meg Palik Lászlóra. :)

[origo]: Mennyire segítettek a többiek verseny közben? (palfi)
Kis, Czeglédi: Hagytak nyomot..., amelyiken el lehetett tévedni. :)

[origo]: Mivel foglalkoztok civilben? (csibegeza)
Kis Sándor: Péter autószerelő, én meg villanyszerelő vagyok.. :) És ezenkívül még autóversenyzők vagyunk.

[origo]: Valamelyik menővel sikerült jól összeismerkedni? Hasonlóan nemnormálisak? (palik)
Kis, Czeglédi: Aki ott van, az senki nem normális. :) Egyébként mindenkivel beszélő viszonyban vagyunk - nagyon jól beszélnek magyarul :) Ez a két-három hét nagy idő, és vagy a pályán, vagy a pihenőhelyen összetalálkozunk. Sok versenyzőt már ismerünk a világbajnoki futamokról is.

[origo]: A Dakar általában sokkal hosszabb, mint ez a jubileumi verseny volt. Szerintetek azt hogy lehet bírni? (Torok)
Kis, Czeglédi: Általában ugyanilyen hosszú mindegyik. Volt olyan Dakar, amelyik km-re több, de azoknak a pályáknak a nehézsége ezét nem közelíti meg.

[origo]: Ha felraknék az A típusú Omegámra egy pár számmal nagyobb kereket, akkor le tudnám győzni a sivatagot (és önöket)? :-) (farOmega)
Kis, Czeglédi: A sivatagot még senki nem tudta legyőzni, meghódítani kell. De jó részeredmények vannak.. :) Valami jobb típust keress, és akkor versenyre kelhetünk! :)

[origo]: Szerintetek fog még nyerni Schlesser vagy Schlesser-jármű? (palfi)
Kis, Czeglédi: Schlesser megnézte a Mitsubishiket, és csak ennyit mondott: újra öt évet kell dolgoznom, mire utolérem őket.

[origo]: Kangoo-t láttatok menni a sivatagban? Én nem hiszem el, hogy egy ilyen ott tud lenni! (palfi)
Kis, Czeglédi: A Schlessernél csak a név a Kangoo, egyébként semmi köze nem volt hozzá. Szériaautóval nem lehet menni a sivatagban.

[origo]: Miért nem összkerekes Schlesser autója? Mi értelme a hátsókerék-hajtásnak? (Astaroth2)
Kis, Czeglédi: A súlyhatár kétkerekes autónál 1200 kg, amely 500 kilóval könnyebb, mint a miénk. Szélesebb lehet a nyomtáv, nagyobb lehet a kerék, és mert ő így szeret menni. Ez egy tipikus krosszautó, de mi már 15 évet versenyeztünk krosszautóval, mi autóval szeretnénk versenyezni és ugyanazokat az eredményeket elérni. :)

[origo]: Melyik pillanat volt a legnehezebb?
Kis, Czeglédi: Minden reggel beülni az autóba.. :)

[origo]: De komolyan, melyik volt a legnehezebb pillanat? (PoLLuX_2k3)
Kis, Czeglédi: Amikor a dűne tetején észleltük, hogy a szekvenciális váltóból egy perc alatt kifolyt az olaj, és hogy nem tudjuk megjavítani a helyszínen.

[origo]: A többi magyarral mi volt a gond, miért potyogtak ki? (palfi)
Kis, Czeglédi: Mindenkinek megvolt a maga Dakarja, és a saját problémája, tőlük kérdezzétek.