Motorral a Dakaron - Nagy Péter és Varga Ákos a Csevegőszobában

Vágólapra másolva!
Olvasóink ezúttal Nagy Pétert és Varga Ákost faggatták, akik azt a célt tűzték ki maguk elé, hogy motorral teljesítik a Dakart. A két motoros többek között elárulta, hogy kit tartanak a legesélyesebbnek, hogyan készültek a versenyre, és mennyibe kerül egy homoktúrásra is alkalmas, speciálisan átalakított járgány.
Vágólapra másolva!

- Honnan jött az ötlet, hogy indultok? (Lust4life)
- Mindig is birizgálta a fantáziánkat, mert a világ egyik legnehezebb versenye a Dakar. Mindketten szeretjük a nagy kihívásokat.

- Milyen eredményre számítotok, vagy már az is sikernek lesz elkönyvelve, hogy célba értek? (Petee)
- Óriási eredmény lenne, ha célba érnénk első indulásra. Magyar motoros még soha nem ért célba ezen a nehéz versenyen. Ha nem érnénk célba, akkor azt kudarcnak tekintenénk.

- Mióta űzitek ezt a sportot? (Triumph)
- Ákos versenyszerűen 8, Péter 4 éve.

- Mennyire más motorral a Dakar, mint kocsival? Miben különbözik egy ilyen motor egy hétköznapi motortól? Mit tudtok magatokkal vinni, illetve mi az, amit kötelező vinni? (kev1981)
- Nincs navigátor, a sofőr vezet és tájékozódik. A Dakar-motoron 50 literes üzemanyagtartály van, nagy távokra lett kitalálva, jobb minőségű anyagokból van felépítve. Az ára is háromszoros a szériaváltozathoz képest. Amit viszünk: műholdas telefon, 3 liter víz, továbbá kötelező még a jelzőrakéta, jelzőtükör, jelzőfény. Amit még pluszban viszünk magunkkal, azok többnyire műszaki dolgok, pl. gumibelső, lánc, szerszámok, fémragasztó, hűtőtömítő folyadék, tartalék-akkumulátort. A tartalék akkumulátor azért szükséges, mert a motoron nincs berúgókar.

- Egy ilyen 50 literes tank meddig elég? Mert gondolom a sivatagban nincs 100 km-ként benzinkút meg shop! :) (kev1981)
- A motor fogyasztása nagyjából 10-12 liter, az útvonal úgy van megszervezve, hogy kb. 300 km-enként lehet tankolni.

- Nem féltek a sérülésektől? Elégséges lesz a "világvégi" orvosi ellátás? (Emprentezator)
- Nagyon-nagyon vigyázni fogunk magunkra, mert a verseny elején szerzett kis sérülés a verseny végére akár végzetes következményekkel is járhat.

- Mennyi fizikai felkészülés szükséges egy ilyen nagyszabású versenyen való részvételhez? És a fizikai felkészülésetek miből áll? (ESA7)
- Mind a ketten gyerekkorunk óta sportolunk, Ákos kézilabdázott, Péter karatézott. Emellett eddigi motoros tapasztalatunk is mögöttünk áll. Ebben az évben tudatosan már a Dakarra készültünk, év elején több edzőtáborban is voltunk, például Olaszországban, ahol világbajnokoktól tanulhattuk a motorozást. Az utóbbi két hónapban erős fizikai felkészülésen vettünk részt, ez abból állt, hogy minden nap spinning-edzéseken vettünk részt. Emellett heti háromszor motoros edzés is volt. Most az utolsó hét a feltöltődés jegyében zajlik.

- Mennyit fogytok egy ilyen hosszú, sivatagi verseny során? (Rio)
- Mind a ketten 95 kilósak vagyunk. Fejenként kb. maximum 2-3 kg felesleg van rajtunk jelenleg, ez biztosan le fog menni.

- Mi a legfárasztóbb az egészben? (Dori_91)
- Rengeteg szervezési teendő volt, a pénzeket össze kellett szedni, szponzorokkal kellett tárgyalni. Ez a fizikai edzés mellett elég strapás volt és a neheze, a verseny csak most jön. Ott pedig előreláthatólag a kevés alvás lesz a legfárasztóbb, és a napi 600-800 km megtétele.

- Milyen márkájú motorral indultok? (ESA7)
- KTM 660 Factory Rally, ami a gyár által speciálisan felkészített, sivatagi versenyekre fejlesztett motor.

- Nem lesz kevés az a 660-as KTM? (Lust4life)
- Nem. Mivel tavaly, ugyanezzel a motorkerékpárral nyerték meg ezt a versenyt. Csak két gyári KTM-es versenyző indult 950-es motorral. Ez egy könnyebb, technikailag jobban kezelhető motor, mint a nagytestvére. Péter szíve szerint egy 525-ös motorral indult volna, de az átalakítás és az alkatrész-utánpótlás miatt letett erről.

- Mennyibe kerül 1 dakaros motor? (dddssss)
- Körülbelül 6 millió forint.

- Ki fizeti ezeket a járgányokat? (dddssss)
- Mi, saját vállalkozásunkból finanszírozzuk a versenyzésünket és a motorokat.

- Hogyan kerestek szponzorokat? Van egy emberetek aki ezzel foglalkozik? (cool)
- Most a Dakar kapcsán kezdtünk el szponzorokat keresni, több-kevesebb sikerrel. Zömében ismerősök támogatnak minket. Van aki anyagilag, van aki termékkel, van aki pedig bíztató szóval.

- És az autók is olyan 6 millió körül vannak, vagy azok 60 milliónál kezdődnek? (dddssss)
- Körülbelül 60-100 millió forint. Nyilván a szervizköltségek is hatványozottak.

- Hány magyar megy most ki? (rocky03)
- 3 motoros, rajtunk kívül Hermann Henrik indul, aki a Magyar Motorsport Szövetség elnöke. Úgyhogy jó példával áll a tagok elé.

- Hogy lehet bírni napi 8-10 órányi terepmotorozást? Az autósoknak könnyebb mert ők "csak" ülnek, de a motorosokat mindig is nagy tisztelettel figyelem. :-)) (nagy_fonok)
- Az év során, az enduro-versenyeken is kb. napi 8 órát versenyzünk, kell hozzá technikai tudás és erőnlét. Valamint egy lelki beállítottság.

- Mennyibe kerül (mindennel együtt ez a kaland) fejenként? (Lust4life)
- Körülbelül 15 millió forint fejenként.