Talmácsi célja a királykategória

Vágólapra másolva!
Talmácsi Gábor, a gyorsasági motoros világbajnokság nagy reménysége csütörtökön a Társalgóban kifejtette, hogy hosszú távú célja a GP1-be kerülés, azaz Valentino Rossi vetélytársa lenne. Jelenleg azonban az olasz Italjet-csapat másodéves versenyzője, aki hamarosan Fan Clubbal és saját weboldallal rukkol elő.
Vágólapra másolva!

Fotó: [origo]
[origo]:

Talmacsi:

[origo]: Mikor kezdődnek az éles futamok? (termelin)
Talmácsi: Az első futam április 7-én lesz Japánban.

[origo]: Gábor, anno arról volt szó, hogy ha nem tudjátok másképp kifizetni a nevezési díjat, édesapád eladja a házat. Végül hogyan jött össze mani? Megvan még a házatok? (talmafan)
Talmácsi: A házunk még megvan, most Stefano Favaro menedzserünk segítségével ez az év úgy néz ki, hogy megoldódott. Ahhoz, hogy még jobb motort, még több alkatrészt kapjak, természetesen még több szponzor kellene és még több pénz.

[origo]: A Racing Service-hez képest mekkora előrelépés az Italjet, mondjuk százalékban kifejezve? (mosquito)
Talmácsi: Százalékban nem tudom megmondani, erre az évre az Italjeten kívül az Aprilia Bossini csapathoz tudtam volna szerződni, másnál nem lett volna lehetőség, de ez is csak a pénzen múlik, hogy az ember hova kerül. Remélem, idén nagyon jó eredményeim lesznek és utána a legjobb csapatok fognak értem kapkodni.

[origo]: Az Italjet milyen erős csapat? Mint fociban a Real Madrid? (mosquito)
Talmácsi: Fociban nem vagyok otthon, de úgy érzem, az első tízben benne vannak a GP3-as kategóriában.

[origo]: Tesztelted már az új motort? Mi a véleményed róla, miben más mint a tavalyi? (kame)
Talmácsi: Most volt teszt hétfőn és kedden Valenciaban, hétfőn 20. lettem a teszteken, kedden pedig 17., de nem az eredmény a fontos, hanem hogy minél többet próbáljam a gépet. Sajnos hétfőn estem egyet 160-nál, de nem lett nagyobb bajom. Bajok voltak a futóműbeállítással, remélem a köv. teszten ezek megjavulnak.

[origo]: Azt hallottam, 50 lóerős a motorod, igaz ez? Kevésnek tűnik... (mosquito)
Talmácsi: Ez igaz, ezt az ötvenet 13 500-as fordulatnál adja le, a motorról még annyit kell tudni, hogy csupán 72 kg.

[origo]: Mennyi alatt gyorsulsz százra? Mennyi a vége? (platypus)
Talmácsi: Ez egy rossz kérdés. Itt a versenysportban nem az számít, hogy hogyan gyorsul a motor nulláról százra, mert itt az egyes fokozat kb. százig van áttételezve, a kanyarok miatt... mert nagyon sok helyen egyesben fordulunk. De lehet úgy áttételezni, hogy nulláról százra 3-4 mp alatt érjen. A vége is áttételtől függ, akár 250 is lehet.

[origo]: Milyen az új motor, mármint teljesítményileg? Mert halottam, hogy a váz nem a legtutibb. (bravo)
Talmácsi: A teszteken sajnos a kanyarokban a motorom hátulja pattogott, ezért nem tudtam elég jó időt elérni. Két napig dolgoztunk rajta a mérnökökkel, hogy jó legyen, de utólag kiderült: valószínűleg a váz okozta a problémát, amely gyári hibás lehet. Úgy fest, a köv. teszten két új motort hoznak, és így még több információnk lesz, hogy mi a gond.

[origo]: Mi a legnagyobb különbség egy verseny- és egy hétköznapi motor között? (talmafan)
Talmácsi: Óriási!:) Az én motorom 100 km-t bír ki és utána az egész motorblokkot fel kell újítani. A kuplung kb. 4-5 startot (elindulást) bírki, utána ki kell cserélni. Egy utcai motor pedig akár több évig is üzemel ugyanazokkal az alkatrészekkel.

[origo]: Na jó, a motorod hamar felgyorsul százra. De mennyi idő alatt áll meg? (brrrrr)
Talmácsi: Nem tudom:)

[origo]: Szerinted hasznos volna, ha mindenki egyforma motort kapna? (Az F1-ben vannak ilyen törekvések.) (brrrrr)
Talmácsi: Így sincs túl nagy differencia a motorok között, nagyon fontos, hogy ki vezeti, és milyen mögötte a háttér (anyagi, szerelőgárda stb.)

[origo]: Miben jelent előnyt, hogy idén Dunlop-gumikat kaptok? (brrrrr)
Talmácsi: Tavaly is Dunloppal mentem, úgy néz ki, ebben az évben - ha az eredményeim jók az első futamokon - akkor megkapom a gyár által kifejlesztett legjobb gumikat is.

[origo]: Mennyire szoktál elmélyedni a motorok szerelése, tuningolása folyamatában? (oTo) Vagy inkább csak húzod neki?:)
Talmácsi: A beállítás nagyon fontos, egy edzés után akár két óráig is számolom pl. a váltót, és hogy milyen fordulaton jövök ki a kanyarból. A tuningolással nem kell foglalkoznom, de a beállításokba bele kell, hogy szóljak.

[origo]: Mit szólsz McCoy balesetéhez (kettős lábtörés)? Nem félsz? (platypus)
Talmácsi: Ha félnék, akkor nem motoroznék. Habár egy nagyobb esés után a versenyzők el szoktak gondlokodni, hogy érdemes-e csinálni vagy nem, de amikor nekem volt egy nagyobb sérülésem, és kórházban voltam, a köv. godolatom már az volt, hogy mikor ülhetek már motorra... :)

[origo]: Hányszor buktál már életedben, melyik volt a legemlékezetesebb? (prerrre)
Talmácsi: Nagyon sokszor buktam, nem tudom összeszámolni, sajnos ez a sporttal jár. A legnagyobbat 1997-ben csehországban estem, ahol eltört a kulcscsontom, operálni kellett és egy hónapot ki kellett hagyjak.

[origo]: Mit érzel egy komolyabb bukas után? (Melinda)
Talmácsi: Ha nagyot esek, fáj mindenem:) Ha kicsit, akkor felállok és már a köv. edzésre koncentrálok.

[origo]: A mamád mit szól, mikor 160-nal buksz? (talmafan)
Talmácsi: Mondjuk úgy, hogy megszokta... de természetesen félt, hisz a szüleim mindig féltenek.

[origo]: Mennyit kell edzeni ehhez a sporthoz? Hány kilót nyomsz fekve? (mosquito)
Talmácsi: A jó kondíció nagyon fontos, nem az a fontos, mennyit nyomsz fekve, hanem az, hogy minden körben ugyanolyan időt tudjál menni - és ehhez megfelelő kondíció kell. Rengeteget szoktam erősíteni, futni, squasholni.

[origo]: Hány kiló vagy? Kellene még fogynod, mint tavaly? (talmafan)
Talmácsi: 63 kg vagyok, és jó formában érzem magam.

[origo]: Miből áll egy motoros edzés? Köröztök a pályán megállás nélül? (veszpuccsi)
Talmácsi: Idén sajnos csak 30 perc az edzés, tavaly 45 volt, menni kell, ami a csövön kifér és a négy edzés alatt a legjobb beállítást fontos megtalálni, hogy a versenyen minél jobban szerepelhess.

[origo]: Mennyit teszteltek egy évben? (talmafan)
Talmácsi: Ebben az évben négy tesztem lesz, ami biztos, és ha lesz még, az csak jó.

[origo]: Fogtok idén is tesztelni a Hungaroringen? (Ralilovag)
Talmácsi: Remélem igen. Illetve augusztus végén lesz egy sajtótájékoztató, amikor az Italjet itt lesz és akkor biztosan fogok itt körözni.

[origo]: Hol élsz most, amolyan utazó-versenyző vagy? (termelin)
Talmácsi: Én nem szeretnék kiköltözni külföldre, nagyon szeretem a hazámat, de amikor elkezdődik a versenyszezon, akkor folyamatosan utazom.

[origo]: Jobbak a körülmények az új csapatnál? Jól kijössz a csapattagokkal? (kame)
Talmácsi: Annyit kell tudni, hogy a tavalyi szerelőim maradtak, így csak a motor új és a csapattársam.

[origo]: Milyen az új csapattársad? (brrrrr)
Talmácsi: Stefano Perugini nagyon jó fej srác, sok tapasztalata van, hiszen már tíz éve megy a világbajnokságon.

[origo]: Csapaton belül lesz versengés? (kame)
Talmácsi: Mindig van, a csapattársam azt nyilatkozta a sajtótájékoztatón, hogy csak a kipufogóját szagolhatom, de én úgy érzem, hogy nekem igazából nem ő az ellenfelem.

[origo]: Ki a kedvenced a nagyok közül? (platypus)
Talmácsi: Nagyon jó barátságban vagyok Loris Capirossival.

[origo]: Mi a véleményed Rossiról és Biaggiról? (beres)
Talmácsi: Előbb-utóbb vetélytársaim lesznek, remélem.

[origo]: Ha jól tudom (remélem) lesz másik magyar résztvevője is a 125-ös GP-nek. Ki ő, ismered közelebbről? (kiSHAMis)
Talmácsi: Igen, Tóth Imre, nagyon jól ismerem. 16 éves és az én testvéremmel (Talmácsi Gergő) együtt kezdett el motorozni.

[origo]: Mit szólsz ahhoz, hogy idén Tóth Imi is a VB-n versenyez majd? (Ralilovag)
Talmácsi: Örülök, hogy rajtam kívül van még egy magyar versenyző a pályán. Ha nincs velem senki magyar a futamon, legalább vele megoszthatom az élményeket, és ő is velem.

[origo]: Az öcsédet tehetségesnek tartod, mikor szurkolhatunk már neki is? (kame)
Talmácsi: Ő is tehetséges, neki inkább a négyütemű kategória megy, ő is négyéves korában kezdte el a motorozást és szerintem az egyik legtehetségesebb a világon, de ahhoz, hogy ő bizonyítani tudjon, meg kellene teremteni neki a kellő technikai hátteret. Ezen is dolgozunk most.

[origo]: Kit tartassz a legnagyobb ellenfelednek és mennyi idő múlva lehetsz világbajnok? (mosquito)
Talmácsi: Ha minden jól megy, akár idén világbajnok lehetek. De ehhez még több szponzor kell, és ez azzal jár, hogy még több tesztelés, még több alkatrész... A világbajnokságon minden pilóta jó, mindenki az ellenfelem, túl nagy különbség nincs a pilóták között, inkább a pénz és a háttér számít.

[origo]: Ha megnyernéd a vb-t, megoldódnának az anyagi problémáid? (kame)
Talmácsi: Nem a pénzért csinálom, de sajnos pénzből élünk, tavaly szinte semmi fizetésem nem volt, remélem a jövőben ez változni fog.

[origo]: Hogy tudsz megélni ebből a sportból? Tudom, konkrét választ nem várhatok: vacakul? türhetően? jól? állati jól? Bocs, csak a kíváncsiság beszél belőlem :-)) (Kovakavics)
Talmácsi: Év közben nincs szükségem nagyon pénzre, mert a csapat áll minden költséget. Csak utazunk, eszünk, repülünk, motorozunk... Egyébként nem a pénzért csinálom, de jó ha van:)

[origo]: Miért nem vevők jobban a magyarok a motorversenyre? Amennyi erővel a Baumgartnert pénzelik, neked 3x annyi járna! (talmafan)
Talmácsi: Köszönöm, hogy ennyit megszavazol nekem, az autó sokkal drágább sport mint a motor, s nem tudom, miért van ez így...

Fotó: [origo]
[origo]:
Talmácsi:

[origo]: Melyik a kedvenc kategórád? Mindig a 125-ösöknél akarsz versenyezni? (talmafan)
Talmácsi: Természtesen nem, a GP1-ben szeretnék majd a jövőben versenyezni, de ehhez jó eredmény kell. És megintcsak szponzor:)

[origo]: Nedves vagy a száraz pályát szereted? (kame)
Talmácsi: Természtesen a száraz pályát szeretem, de tavaly azért nyilatkoztam, hogy nagyon várok egy vizes futamot, mert ott a gyengébb motorral is jó eredményt lehet elérni.

[origo]: Mikor akarsz feljebb lépni egy vagy két géposztályt? (beres)
Talmácsi: Jövőre - ha minden jól megy - a 250-eseknél, azaz a GP2-ben fogom folytatni a pályafutásomat.

[origo]: Hogyan pörgetik fel magukat a motorosok verseny előtt? (talmafan)
Talmácsi: A többi motorost nem tudom, de én gyakran hallgatok zenét, és csak arra gondolok, hogy a maximumot kihozzam magamból.

[origo]: Nem lehet, hogy az év motorosa díj kicsit a szakágadnak szólt? Úgy értem, Németh Kornél hasonló eredményt ért el a krosszosoknál, de az nem olyan népszerű, mint a gyorsasági. (brrrrr)
Talmácsi: Nem én döntöm el, ki kapja meg a díjat, természtesen vannak nagyon jó versenyzők rajtam kívül, de ebben az évben nekem sikerült megszereznem ezt a címet. Úgy érzem, a gyorsasági motor nincs túlfuttatva a krosszhoz képest.

[origo]: Múlt évben az egyik verseny előtt egy táblát tartottál magad előtt: "Nem turista vagyok!" Ezt mire értetted? (Kovakavics)
Talmácsi: Minden versenyen - amikor tudtam, hogy az Eurosport fel fog venni a startnál - üzeneteket akartam küldeni a magyaroknak, hogy még jobban szurkoljanak. Azért tartottam ezt a táblát a kezemben, mert tudtam, hogy az elsők között fogok motorozni. Sajnos ezen a versenyen pechemre egy japán elesett előttem, így lemaradtam az élbolytól, de a verseny előtt arra számítottam, hogy az első öt között leszek, tehát nem vagyok túrista, hanem egy céltudatos magyar.

[origo]: Ezentúl is csak az Eurosporton leszel látható? (kame)
Talmácsi: Az Eurosporton biztos, a magyar csatornák nem sugározzák élőben a versenyt ebben az évben.

[origo]: Egy év elég volt, hogy minden pályát megismerj? Van kedvenc pályád? (brrrrr)
Talmácsi: Nagyon sok információm van a tavalyi évben megismert pályákról. Az összes pálya a kedvencem, mert mindegyikben van valami különleges. Csak Ausztrália nem oké, mert ott két hatalmasat buktam :)

[origo]: Nem gondolod, hogy szükség volna egy Fan Clubra, ahol ajándéktárgyakat vehetnénk, szerveznétek utakat a versenyre, képeket, infókat cserélhetnénk rólad? (brrrrr)
Talmácsi: Ez már most megvan, létezik, az Interwheel kétkerekű szakkiállításon már lehet is venni a termékeket. És majd a honlapomon is meg lesz hirdetve.

[origo]: Hol lehet Talmácsi-pólót kapni??? (talmafan)
Talmácsi: Még nem lehet, az Interwheel kiállításon lehet majd először, ami március 9-12-én lesz.

[origo]: Láthatunk valaha versenyt a Hungaroringen? (mosquito)
Talmácsi: Úgy utdom, 2003-ban lesz.

[origo]: Szoktál pc-s játékokat játszani, internetezni, ilyesmi? (talmafan)
Talmácsi: Természtesen, Superbike 2001, 2002, GP500, F1GP2, stb.

[origo]: Ki volt a példaképed, akár más területen is? (talmafan)
Talmácsi: Példaképem mondjuk, hogy Kokó volt, mert nagyon jó eredményeket ért el, és jó volt a háttérmunka is. Amikor kicsi voltam, Freddie Spencer motorversenyző volt a példaképem, mert egy évben megynerte a 250-es és az 500-as világbajnokságot is.

[origo]: Hogy állsz a többi motorsporttal? Kedvenc? (platypus)
Talmácsi: Maximálisan elismerem az összes sportot és sportolót, és nagyon tisztelem a motokrosszosokat, mert télen én is szoktam csinálni, és igen nehéz sport.

[origo]: Hogyan táplálkozol? Kávézol, cigizel? (talmafan)
Talmácsi: Semmi káros szenvedélyem nincs szerencsére:) Speciális étrendem van, amit a személyi trénerem ír elő. Megpróbálom betartani, ami nagyon nehéz.

[origo]: Melyik a kedvenc ételed? (boss68)
Talmácsi: Nagyon szeretem az olasz és a kínai konyhát, de ha lehet választani, akkor bolognai spagetti.

[origo]: Milyen hobbiaid vannak? Érdeklődsz a politika iránt? (mosquito)
Talmácsi: A politika iránt nem igazán. Viszont nagyon szeretek bowlingozni, és squasholni.

[origo]: Hol bowlingozol? Van törzshelyed? (mosquito)
Talmácsi: A Pólus Centerben.

[origo]: Az autósportokat (is) szereted, vagy kizárólag a motorok érdekelnek? (Rotta)
Talmácsi: Nagyon szeretem az autósportot is!

[origo]: Milyen más technikai sportokat kedvelsz? (mosquito)
Talmácsi: A Forma-1-et.

[origo]: Felkelsz hajnali 4-kor, hogy megnézd az F1 idénynyitóját? (brrrrr)
Talmácsi: Nehezen tudom év közben figyelemmel kísérni a Forma-1-et, mivel akkor nekem is futamaim vannak és utazok, de a végeredményt mindig tudom.

[origo]: Van kedvenced a Forma-1-ben? (mosquito)
Talmácsi: M. Schumacher.

[origo]: A Cartot vagy a Forma-1-et tartod nehezebbnek versenyzői szempontból? (beres)
Talmácsi: Nem tudom, mert nem próbáltam egyiket sem ki.

[origo]: Egy szezonban mennyit tartózkodsz itthon és mennyit külföldön? (kame)
Talmácsi: Áprilistól novemberig a versenybeosztás szerint minden második héten van verseny, így csak annyi időm van amikor hazaérek, hogy édesanyám kimossa a szennyest és már indulok is tovább.

[origo]: Jut időd a lányokra is néha? (Gabesz31)
Talmácsi: Természetesen, most van egy barátnőm. :)

[origo]: Nem hiányzol neki amíg távol vagy? (veszpuccsi)
Talmácsi: Ezt tőle kellene megkérdezni:) Természtesen igen, hiányzik nekem is, remélem a jövőben lesz annyi pénzem, hogy jöjjön ő is velem az összes futamra.

[origo]: A körülötted lévő emberek (család, barátok) hogyan viselik ezt a szenvedélyt? (Melinda)
Talmácsi: A családomnak köszönhetem azt, hogy itt tartok, mert ők mindig támogatták a sportomat. Sokáig édesapám volt a menedzserem és még most is van beleszólása, mert ő nagyon ért hozzá.

[origo]: Beszélsz nem magyarul is? Hogy? (platypus)
Talmácsi: Beszélek angolul, és egy keveset olaszul.

[origo]: Sokan felismernek az utcán? (kame)
Talmácsi: Nem igazán. Nem veszem észre...

[origo]: Milyen zené(ke)t hallgatsz? (platypus)
Talmácsi: Dance, slágerek... ami van:)

[origo]: Melyik a kedvenc külföldi országod? (talmafan)
Talmácsi: Nagyon tetszett Ausztrália.

[origo]: Tudod, hogy Erdélyben is sokan szurkolnak neked? (boss68)
Talmácsi: Egyelőre nem tudtam felmérni, hány szurkolóm van. A brnói futamon sok magyar kinnt volt, hiszen láttam a rengeteg magyar zászlót, és nagyon örülök, hogy Erdélyben is szurkolnak nekem.

[origo]: Hány évesen motoroztál először? (kame)
Talmácsi: Négyévesen.

[origo]: Van jogsid? (prerrre)
Talmácsi: Nagymotorra nincs:)

[origo]: Akkor utcán nemigen motorozol? (Bpeti)
Talmácsi: Nem igazán...

[origo]: Milyen volt az első motor, amin ültél? (termelin)
Talmácsi: Romett, amit édesapám csinált.

[origo]: Saját utcai motorod milyen van? (kame)
Talmácsi: Most semmilyen, remélem az Italjettől kapok majd egy robogót.

[origo]: Mi a véleményed az utcai motorozásról? (Bpeti)
Talmácsi: Mo-on egyelőre nagyon veszélyes, mert még nincs kultusza. De úgy érzem, 3-4 éven belül rájönnek az emberek arra, hogy nincs értelme a városban a dugóban ülni egy autóban és inkább majd motort vesznek, talán egy Italjet robogót és így gyorsabban odaérnek, ahova akarnak.

[origo]: Van kedvenc motorod? (Bpeti)
Talmácsi: Ha utcára kérhetnék motort, akkor csakis Ducati 998 SSP-t kérnék. Ez nyolcmillió forintba kerül, a legdrágább motor most a piacon, ha jól tudom...

[origo]: Annak idején sokat jártam Superbike-ra... akkor volt reklám rendesen. Most szerinted ki gátolja meg ezt? Merthogy alig hallani a versenyekről. (oTooTo)
Talmácsi: Az igaz, hogy nincsenek rendesen meghirdetve a magyar futamok, erről nem tudom hogy ki tehet...

[origo]: A Hungaroring nyílt motoros napjaira ki szoktál járni gyakorolni, amikor itthon vagy? (Melinda)
Talmácsi: Igen, természetesen, és szívesen szoktam segíteni az amatőröknek is.

[origo]: Mennyi ideig tart egy verseny, és hány kilómétert kell menni? (termelin)
Talmácsi: Általában 100 km és 45 percig tart.

[origo]: Milyen érzés a dobogón állni? (Melinda)
Talmácsi: Ezt így nem lehet elmondani...

[origo]: Mennyi a felső korhatár, ameddig versenyezhetsz? (kame)
Talmácsi: A 125-ös géposztályban 35 év, az még messze van, mert még csak 20 vagyok.

[origo]: Elmennél-e motoros rendőrnek pályafutásod végeztével? (brrrrr)
Talmácsi: Nem.

[origo]: Az Aral most a fő támogatód? Mert nem látszott a Karasna felirat a motorodon. (bravo)
Talmácsi: A Karasna sajnos idén nem szponzorál, de az Aral természteesen igen.

[origo]: Kinek köszönheted, hogy a vb álmod teljesült? (Gabesz31)
Talmácsi: Magamnak, a családomnak,a szponzoraimnak és a menedzsereimnek.

[origo]: Egy kivülállónak mit mondanál, miért lehet szenvedélyesen szeretni a versenymotorozást? (talmafan)
Talmácsi: Nekem ez az életem, négyéves koromtól az a célom, hogy a vb-n elinduljak, és most már, hogy a vb-n megyek az, hogy világbajnok legyek:)

Ajánlat:

Rossi teljhatalma, Talmácsi bravúrja - motoros szezonzáró

Korábban:

Fórum:

Talmácsi Fan Club