Szalay nem vízipipázik a Dakaron

Vágólapra másolva!
2004 január elsején Szalay Balázs újra nekimegy Afrikának, és mint a Társalgóban elmondta, ezúttal nem a részvétel lesz a fontos számára, hanem a minél jobb helyezés elérése. Úgy véli, a gyári csapatokkal szemben az első helyre nincs esélye, de a 100 kilométeren 70-80 litert fogyasztó Opel Fronterával szép eredményt szeretne elérni. Vízipipázásra pedig nem lesz ideje, meg amúgy sem szereti a füstöt.
Vágólapra másolva!

- Milyen érzés a sivatagban tölteni egy éjszakát? (street_spirit)
-
Nyugodt, mivel nincsenek fények és nincsenek felhők, ezért milliónyi csillagot lehet látni, ami egy csodálatos látvány. Ezenkívül óriási a csend, hiszen több száz kilométeren belül semmi nincs.

- Tudsz verseny közben vizet vagy egyéb italt inni? (efpe)
- Igen, minden versenyzőnek kötelező egy másfél literes tartályt, plusz egy ötliteres vizestartályt vinni a kocsiban fejenként. A másfél literesből egy cső van kivezetve, amelyen keresztül folyamatosan isszuk a vizet.

- Mit szólsz ahhoz, hogy ennyi honfitársad lesz ott a mostani versenyen? (cool)
- Valójában a versenyen ez semmit sem változtat, talán annyival jobb, hogy ha az embernek esténként van ideje, akkor magyarul is van kivel beszélgetnie. De a verseny folyamán nagyon kevés idő marad arra, hogy az ember mással is tudjon foglalkozni, nem pedig csak a saját csapatával.

- Megáll a sivatagban akkor, ha egy szent szkarabeusz bogár halad át éppen az úton ön előtt? (Wedge)
- Azt hiszem, hogy a szkarabeuszt a mi tempónkkal nem vesszük észre, talán egyes lassabb versenyzőktől kellene ezt megkérdezni. :)

- Milyen kategóriában indultok, és mik a megkötések/szabályok erre vonatkozóan? (Wright-100yrs)
-
Két kategória létezik, az egyik a production, a másik a super production. A különbség az, hogy az első a gyári autókon minimális változtatást enged meg, míg a másodiknál bármit lehet csinálni az autóval.

- Szerinted mennyi esély van arra, hogy magyar kocsi nyerjen a Dakaron? (zsir71)
-
Semmi. A gyári csapatok milliárdos költségvetésekkel rendelkeznek, ezek ellen egy kis magyar csapat - akármennyire profi is - nem tudja felvenni a versenyt. Véleményem szerint még óriási szerencsével sem lehet a Dakart megnyerni jelenleg.

- Hello! Milyen autóval mentek idén? Hány lóerős? Mennyi a költsége egy ilyen versenynek? Kell valami speciális licenc, hogy indulhass? Nem félsz McRae-től :)? Sok sikert! (Redline|game)
- Opel Frontera, 430 lóerő. A költségvetése ennek a versenynek változó, lehet 40-től 500 millió forintig. Mint már említettem, a gyári csapatok milliárdos költségvetéssel gazdálkodnak. McRae-től nem félek, hiszen úgyis meg fog verni.

- Mit vársz az idei Dakartól, nem zavart meg benneteket a felkészülésben, hogy visszahelyezték a célt Dakarba? (Frici6)
-
Az idei Dakaron a célunk nem az, hogy végigmenjünk, hanem hogy a versenyen minél jobb eredményt érjünk el. Örülök annak, hogy a cél Dakarban van, hiszen nagyon szeretem azt a várost, és így visszanyeri a verseny az eredeti mondanivalóját is.

- Melyek a legfontosabb módosítások, amelyek specifikusan egy ilyen versenyre alkalmas autón elvégzendők? (Wright-100yrs)
-
Minden autóból - hogy csak az alapokat vegyük - módosítani kell az ülést, a biztonsági övet, a tűzoltórendszert, a bukócsövezést, a futóművet és még ezer dolgot. Erről az egészről a fia.com oldalon van egy több száz oldalas leírás.

- Verseny közben tudsz fogat mosni? (efpe)
-
A Braun Oral B biztosított számunkra egy olyan elektromos fogkefét, amelynek olyan akkumulátora van, hogy három hétig minden nap használható.