Pataki Dániel: "Komoly árelőnye lehet az IPTV-nek"

Vágólapra másolva!
Az internet árának alakulásáról, mobil és vezetékes szolgáltatókról kérdezték olvasóink Pataki Dánielt, a Nemzeti Hírközlési Hatóság elnökét a Vendégszobában. A beszélgetésből kiderült: mit kell tenni, ha az embert nemzetközi spammerek vették célkeresztbe, de szó volt arról is, mit tehet a rendőr, ha be nem jelentett rádiót talál.
Vágólapra másolva!

Üdvözlöm a kedves érdeklődőket! Pataki Dániel, vagyok, a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) és az európai hírközlési hatóságokat tömörítő ERG/IRG szervezetek elnöke. Várom a kérdéseket!

Miért ilyen drága az internet? [autosbubu]

- Az internet ára az elmúlt három évben folyamatosan és drasztikusan csökkent, a sávszélesség pedig folyamatosan nőtt. A mai magyarországi árak elérték az európai átlagot, de tudjuk, hogy ez sokak számára még így is nehezen megfizethető.

Az internetszolgáltatók sok megabites letöltéseket hirdetnek, az ÁSZF-ekben pedig csak a sebességek töredékét vállalják, ön szerint ez nem problémás? [autosbubu]

- Az NHH is érzékelte, hogy a meghirdetett és a garantált sávszélesség között egyre nagyobb a különbség. ami egy szempontból jó hír: mert folyamatosan nő a sávszélesség, de ugyanakkor sok felhasználót megtéveszthet. Az NHH-nál hírközlési fogyasztói jogok képviselője foglalkozik ezzel a kérdéssel, és bízom benne, hogy hamarosan megoldást találnak a problémára.

A külföldi spammerekkel szemben mit tehet egy otthoni felhasználó? [vadrezges]

- A szolgáltatójától kérheti a védelem megerősítését, és tőle kérheti azt is, hogy lépjen fel a külföldi spamerekkel szemben.

Mennyire van Magyarország az EU többi tagországával szemben lemaradva a híradástechnika - internet, mobilhálózat - terén? [rejtéjes srác]

- Az elektronikus-hírközlési piacokat nézve - mobil, vezetékes, kábel, internet - Magyarország az EU-országok középmezőnyében található. Ugyanakkor, ha az újonnan csatlakozott, most már 12 országot nézzük, akkor Magyarország az élmezőnyben áll Szlovéniával, Csehországgal és Észtországgal együtt, elsősorban a mobilszolgáltatások, a kábelhálózat fejlettsége és a széles sávú előfizetések kedvező aránya miatt.

Milyen jellegű panaszokból érkezik a legtöbb az NHH-hoz? [szentbojtorjan]

- A szolgáltatás minőségével kapcsolatos panaszból, és ha a szolgáltatásokat nézzük, akkor arányaiban az internetszolgáltatás a legproblémásabb terület.

Ön szerint az IPTV és az internetes telefon megfelelő szolgáltatási minőséget tud biztosítani? Én nem mernék megbízni ezekben: ha nincs net, nincs tévé se! [szentbojtorjan]

- A mi tapasztalataink szerint szolgáltatási minőségben nincs probléma, ugyanakkor igaz, hogy az IPTV esetében az esetleges szolgáltatáskiesés azt jelenti, hogy se tv, se internet nincs. De ez minden esetben fönnáll, ha egy adott technológián több szolgáltatást veszünk igénybe; ugyanakkor az ilyen csomagoknak, ahogy azt már Magyarországon is tapasztalhattuk, komoly árelőnye lehet.

Fotó: Pályi Zsófia
Fotó: Pályi Zsófia