Vitézy Dávid: "Feneketlen zsákba önti pénzét a főváros"

Vágólapra másolva!
Ötven százaléknál kevesebb az esély arra, hogy 2015 előtt elkészül a 4-es metró Keleti pályaudvar és Bosnyák tér közötti szakasza - így vélekedett a Vendégszobában a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője, Vitézy Dávid. A tavaly a BKV felügyelőbizottságába is beválasztott fiatal szakembert olvasóink a metró mellett faggatták a pótlóbuszok és az útfelújítások összehangolásáról, a Combinók (nem létező) légkondicionálásáról és az 1-es villamos budai sanszairól is.
Vágólapra másolva!

Ami itt ma a metrópótlón van, az felháborító! Ki volt az az idióta, aki eldöntötte, hogy most kell a Hungáriát feltúrni, amikor metrópótlás van? [Kislili]
- A kérdés nagyon jó és aktuális is! Szakmailag teljesen elhibázottnak tartom, hogy a Hungária körút felújítására idén került sor, hiszen egy év múlva ilyenkor a kamionok már használhatják majd az M0-s körgyűrű új szakaszát. A mostani felújítás épp a kamionok miatt hullámossá vált külső sávot érinti, miközben egy év múlva tűnnek el a kamionok ebből a sávból. Ekkor volna értelme felújítani a Hungáriát, ráadásul akkor a buszsávok hiánya miatt amúgy is kritikus metrópótlást nem zavarná a felújítás.

Sikerült kiharcolniuk a buszsávot a Kerepesi úton. De hogyan tovább, ha ismét át kell építeni a metrómegállót az Örs vezér terén? [monik23456]
- Felelőtlen és rövidlátó döntés volt az Örs vezér téri metrómegálló felújítása, hiszen az 1,2 milliárd forintért épülő új végállomásra a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése esetén nem lesz szükség. A VEKE támogatja és szükségesnek tartja ezt a beruházást, amely egyébként része Budapest hivatalos középtávú városfejlesztési programjának, amit szokás Podmaniczky-programnak is hívni. Ha ez az összekötés megvalósul, azzal több százezer ember számára válik elérhetővé a 16., 17. kerületből, illetve az agglomeráció számos településéről átszállás nélkül a Deák tér vagy éppen a Déli. Szomorú, hogy idén ezzel a fejlesztéssel teljesen ellentétesen zajlik a 2-es metró felújítása.

A Belvárosban elérték, hogy ki legyen írva a megállóban, hol áll az ember. Dél-Pesten miért nem lehet kirakni, csak a villamosmegállókba? [bereszoli1]
- Két éve javasoltuk először, hogy a buszmegállóba ugyan írjuk már ki, hogy mi a neve a megállónak, hiszen nem mindenki ismerheti Budapest összes buszvonalát fejből. Adódott a lehetőség, hogy a talán sokak által ismert "M" és "MM" felratú táblák helyett a megálló nevét írjuk ki. A korábbi BKV-vezetés berzenkedett ettől az ötlettől, de az elmúlt hónapokban sikerült elérni, hogy a megállók egy jó részében megjelenjenek ilyen táblák. Mostanában tényleg lelassult ezek kihelyezése, ennek okát nem ismerem, de abban biztos vagyok, hogy Budapest minden megállójába jutnia kell ilyen táblának néhány hónapon belül.

Mikor lehetne elintézni, hogy a gödöllői HÉV ugyanolyan sűrűn járjon, mint a szentendrei? [monik23456]
- A baj az, hogy többet nem tesz lehetővé a mai infrastruktúra az elöregedett jelzőberendezésekkel, a sebességkorlátozásokkal lassított pályával, illetve a HÉV-et nem választják ezek miatt többen. Önmagában felújításra az EU nem ad pénzt, a főváros szegény, mint a templom egere, hisz' minden pénzét a feneketlen zsákba, a már 500 milliárdnál is drágább 4-es metróba önti bele. Épp ezért volna szükség arra, hogy fejlesztéssel egybekötve tudjuk a vonalat felújítani, ezért szorgalmazza a VEKE a már említett metró-HÉV összekötést az Örsön.

A mélyen tisztelt utasoknak mikor lesznek kötelezettségeik, nem csak jogaik? Mert az utasmorál Budapesten körülbelül nulla! [BöszmeBúbánat]
- Az utasok legfőbb kötelezettsége, hogy érvényes jeggyel, bérlettel vagy egyéb utazásra jogosító igazolvánnyal szálljanak fel a járműre. Örülök annak, hogy a BKV mostanában erre jobban odafigyel, mint korábban.