A következő futamon, Malajziában azonban minden bizonnyal már nem lesz ilyen probléma.
Az idei évtől került bevezetésre az a szabály, miszerint az egyedüli gumibeszállító Bridgestone-nak meg kell jelölnie a különböző összetételű keverékeit, fényt derítve ezzel a csapatok taktikájára. Az első futamon, Melbourne-ben egy három centiméter átmérőjű fehér pontot festettek a gumik külső falára, ám ez menet közben szinte észrevehetetlen volt.
A japán márka mérnökei ekkor azzal védekeztek, hogy kevés idejük volt a megfelelő megoldás kidolgozására, és jelentős előrelépést az első európai futamra, a Spanyol Nagydíjra ígértek. A jelek szerint azonban a Forma-1-et kedvelőknek nem kell várniuk május 13-ig.
A mezőny nagy része ugyanis a héten Malajziában tesztelt, illetve még pénteken is tesztel, ahol a Bridgestone is kipróbált többféle variációt. Az egyik jelölési módot egy piros pont jelentette, amely nagyobb volt, mint a korábban már említett fehér, de látványra ez sem jelentett áttörést.
A megoldást a gumikon található rovátkák fehér színnel való kifestése jelentheti, legalább is a sepangi tesztek alatt ez bevált. Takuma Szato és Alexander Wurz autózott az ily módon megjelölt abroncsokkal. Előbbi a belső, utóbbi a külső bordában elhelyezett fehér csíkkal körözött, de mindkét megoldás hasonlóan látványos volt, így minden bizonnyal a jövő hétvégi Maláj Nagydíjon ezt már élesben is kipróbálhatják a csapatok.
A Bridgestone hivatalosan még nem határozott az ügyben, de ha csak átmenetileg is alkalmazza a bordák fehérre festését, akkor már azzal is elcsendesítheti a kritikusokat.