A Honda még nem döntött motorügyben

Vágólapra másolva!
A Honda jelenleg is keményen dolgozik 2007-es motorspecifikációján, így csak az utolsó pillanatokban, vélhetően péntek reggel fogja eldönteni, megkockáztatja-e az új egység bevetését már a hétvégi Olasz Nagydíjon.
Vágólapra másolva!

A japán motorgyártó az elmúlt héten megrendezett monzai tesztprogram keretein belül vitte először pályára jövő évi motorblokkját, mellyel Rubens Barrichello száguldozott. A Honda brazil versenyzője elégedett volt az új egységgel, bár bevallotta, nem éppen az olasz ring a legjobb hely arra, hogy összehasonlítsa a két erőforrás közti különbséget.

Bár a teljesítményével nem volt gond, a Honda motor 1200 km-t követően megadta magát, mely nem jó jel a csapat számára, hiszen ez éppen nem éri elé azt a távot, melyet két versenyhétvége teljesítéséhez szükséges.

A csapat azóta már kicserélte a meghibásodott elemet, a vezetőség mégis aggódik amiatt, hogy az új motor nem fogja tudni teljesíteni az elvárt távot.

A gárda rangidős technikai igazgatója, Shuhei Nakamoto megerősítette, a Honda jelenleg is az új motoron dolgozik, hogy az elkészüljön a hétvégén megrendezésre kerülő Olasz Nagydíjra.

"Az utolsó pillanatig kivárunk" - mondta Nakamoto az Autosport magazinnak adott nyilatkozatában. "Akár péntek reggelig, az első szabadedzés előtti pillanatig várhatunk. Ha tudjuk, akkor már az Olasz Nagydíjon bemutatjuk a módosított motorspecifikációt."

Mivel a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a következő idénytől befagyasztja a motorfejlesztéseket, a Honda előnyt szeretne kovácsolni abból, hogy már most bemutatja 2007-es erőforrását, melyet a szezon utolsó négy versenyén - még a leadási határidő előtt - finomra tud hangolni, és tökéletesen be tud állítani.

A csapatoknak legkésőbb a szezon utolsó két megmérettetésén, a Japán-, vagy a Brazil Nagydíjon kell leadniuk azt az egységet, amely már két versenytávot teljesített. Ezzel a motorspecifikációval fognak ugyanis versenyezni a következő négy évben.

Ha azonban az utolsó két futamon a motor nem teljesítette az előírt versenytávot, akkor a FIA az Olasz-, vagy a Kínai Nagydíj után leadott erőforrást fogja befagyasztani.

Ez viszont azt jelenti, hogy ha a Honda a Japán Nagydíjig vár az új motor bevetésével, és az elbukik Szuzukában vagy Intelagosban, akkor a brackley-i bázisú gárdának azzal az egységgel kell megkezdenie a 2007-es idényt, mellyel Monzában, vagy Kínában versenyzett.

Így már érthető, hogy a Honda miért szeretné minél előbb bevetni új erőforrását, mely az idei egység egy teljesen átalakított változata, amit az is bizonyít, hogy megváltozott topológiája miatt egy módosított karosszériát kellett hozzá építeni.

Nakamoto azonban elmondta, a legnagyobb különbség nem a lóerőkben, sokkal inkább az erőátadásban és az egység megváltozott karakterisztikájában keresendő. "Az igazi különbség nem a lóerőkben, hanem a jobb forgatónyomatékban rejlik, hiszen az idei évben nagyon nehéz volt olyan egységet alkotni, melynek teljesítménygörbéje egyenletes."