Theissen: Kubica történelmet írt

Vágólapra másolva!
A hétvégi Olasz Nagydíj egyik legjobb teljesítményével a BMW Sauber istálló rukkolt elő, hiszen versenyzői egy harmadik és egy nyolcadik helyet gyűjtöttek be. A BMW motorsport igazgatója, Mario Theissen magyarázatot adott a sikerre.
Vágólapra másolva!

A BMW Sauber néven első szezonját futó gárda eddigi legjobb eredményét érte el Monzában. A harmadik versenyén szereplő lengyel Kubica felállhatott a dobogó legalsó fokára, ami közép-európai versenyzőnek először sikerült a Forma-1-történetében. Az örömöt Heidfeld nyolcadik helyével, és az azért járó értékes egy ponttal tette teljessé.

A sikeres versenyre természetesen örömmel gondol vissza a BMW motorsport igazgatója, Mario Theissen is: "Ez az eredmény megkoronázása volt egy fantasztikus hétvégének, amit a fiatal csapatunk teljes mértékben megérdemelt. Öt héten belül ismét dobogóra állhattunk, ennek nagyon örülök"- nyilatkozta Theissen, utalva a magyar versenyre, ahol Heidfeld lett harmadik.

"Ez a teljesítmény nem csak javuló tendenciáról árulkodik, de igazolja azt is, hogy jól döntöttünk, amikor Robertet ültettük be a másik versenyautónkba"- folytatta a német szakember. "21 éves kora ellenére nagyon jól versenyzett, nyomást gyakorolt Felipe Massára, és már a harmadik futamán történelmet írt."

"Nick is jól teljesített, kár, hogy az első kiállásnál túllépte a sebességet a boxutcában, de a büntetés ellenére is pontot tudott szerezni. Az idei év legeredményesebb hétvégéjét produkáltuk, aminek köszönhetően a konstruktőrök versenyében megelőztük a Toyotát, és feljöttünk az ötödik helyre. Jelenleg három ponttal vezetünk előttük, de kiélezett versenyre számítok a két istálló közt a hátralévő három futamon."

Az időmérő edzésen az is kiderült, hogy a BMW-k a benzin mennyiségétől függetlenül nagyon gyorsak voltak: "Meglepett, hogy a versenyen néhány ellenfelünk előbb ment ki tankolni, mint mi. A hétvégén az autóink nemcsak hogy hiba nélkül közlekedtek, de emellett nagyon versenyképesek is voltak. Köszönet ezért mindenkinek, aki ott dolgozott velünk Monzában, de Hinwilben és Münchenben is kitettek magukért a csapattagok"- tett egy tiszteletkört Theissen.

"Valóban fantasztikus munkát végzett mindenki. Az aerodinamikusaink nagyon eltalálták a szárnybeállításokat, ami Monzában kulcskérdés. A cél az volt, hogy minél kisebb légellenállást érjünk el, persze úgy, hogy a megfelelő leszorító erő is megvan. Olaszországban ez tökéletesen sikerült, hiszen a végsebességünkkel sem volt gond, az eredmény pedig önmagáért beszél"- fejezte be Theissen, aki hasonlóan jó folytatásban bízik.