Köln, Expo XXI. Konferenciaközpont, legalábbis annak mondják. Van benne egy akkora terem, hogy egy átlagos német sorozat egy átlagos epizódjának minden stúdiójelenetét fel lehetne venni benne, a plafonról mindenhonnan lámpák, vezetékek lógnak. Valami készül. Lepörög egy kisfilm, aztán megjelenik a színpadon Florian König, a német RTL egyik műsorvezetője. Uramisten, ugye nem a Cobra 11 sztárjai jönnek?
Csak nem, hiszen König a csatorna Forma-1-es műsorait szokta vezetni, ennek jelentenie kell valamit. A teremben szétnézve is kiderül, hogy itt valami komolyabbról lesz szó, rengeteg embert és elszórva legendás Toyotákat látni. Hát persze! A japánok F1-es istállójának központja Kölnben található, közeleg a 2007-es szezon startja, Königet csak azért hívhatták ide, hogy egy helyi ember adjon keretet a rendezvénynek. Minden világos, ez nem lehet más, csak az idei autó, a TF-107 hivatalos premierje.
Érdekes helyszínt választott mindehhez a Toyota. Bemutatózhatott volna szépen, kényelmesen saját főhadiszállásán is, ehelyett a város széle felé keresett alkalmas helyet. Az Expo XXI most már valóban konferenciaközpont, kiállítási csarnok és sok minden más, de múltja érdekes: annak idején a kölni posta levélelosztó-központja volt. Dicső múlt, ígéretes jelen és jövő.
A Toyota a helyszínválasztással valószínűleg szándékosan kereste ezzel a párhuzamot, a 2007-es év ugyanis komoly fordulópont számára. A japán gyár pontosan 50 éve, az '57-es Ausztrál rali óta van jelen az autósportban (apropó, tudták, hogy azon a versenyen láthattak az ausztrálok először Toyotát? És hogy a csapat elütött egy kengurut? - ilyenek derültek ki a helyszínen osztogatott sajtóanyagból), ezt a szép évfordulót egy még szebb eredménnyel szeretné megünnepelni.
Megy a prezentáció, jönnek a főnökök. John Howett elnök nagyon bizakodó, vb-címet szeretne nyerni, de persze hangsúlyozza, ehhez az első lépés, hogy meglegyen végre az első futamgyőzelem. A maga részéről optimista, őszintén hisz benne, hogy idén lesz arany, a TF-107 ugyanis nagyon jól sikerült. És a szokásos mondatok. A Toyotánál minden évnek úgy vágnak neki, hogy a győzelem a cél, eddig sosem sikerült. A kötelező szózatok azonban nem maradhatnak el.
Érkezik Jarno Trulli és Ralf Schumacher a színpadra. Miközben az olasz arról beszél, hogy ő minden idénynek bizakodóan vág neki, a bátyjával a mezőnyben többé már nem találkozó német elmosolyodik. Szokatlan ez tőle, úgy tűnik, mintha maga sem hinné, amit hall. Aztán szót kap és helyreáll a világ rendje, ő is ellő néhány sablont, méltatva, hogy a TF-107 milyen sokat fejlődött. A harmadik számú pilótának szerződtetett Franck Montagny nagyon boldog, hogy ilyen nagyszerű csapatnál szerepelhet, micsoda meglepetés.
Jön a motorfejlesztésért felelős olasz Luca Marmorini, de hiába meséli, hogy az FIA új szabályai miatt milyen keményen kellett dolgozni az erőforráson, mindenki a kaszniért felelős Pascal Vasselont figyeli, aki úgy nézeget hol a kivetőre, hol a közönségre, hogy arcán közben gyermeki mosoly futkározik végig. Nem lehet nem mosolyogni vele. Elmondja, hogy a TF-107 gyakorlatilag teljesen más autó, bár bevallja, hogy a biztonsági öveken nem változtattak a fejlesztés során. Előrébb került a motor, a váltó, az autó orra is magasabban van, továbbá a felfüggesztés sem maradt érintetlen. Mindent az első győzelemért.
Az izgalom a tetőfokára hág, de marad még egy meglepetés: a japán Masa Daiko Taiko-dobegyüttes gurítja be hangszereit, és egy kifejezetten a Toyota számára írt produkcióval szórakoztatja a nagyérdeműt. A hatás fenomenális. A csúcsponton lehull a lepel és végre megcsodálhatóvá válik a TF-107, csattognak a vakuk, a versenyzők meg kezdik a szokásos pózolást.
Új év, új remények, talán most összejön a Toyotának...