Exkluzív: Új Toyota dobpergésre

Vágólapra másolva!
 Köln, RTL és egy gyors autó. Félreértés ne essék, nem a Cobra 11 egyik epizódjának forgatásán jártunk, ehelyett a Toyota új F1-es autója leleplezésének lehettünk tanúi. Helyszíni riport.
Vágólapra másolva!

Köln, Expo XXI. Konferenciaközpont, legalábbis annak mondják. Van benne egy akkora terem, hogy egy átlagos német sorozat egy átlagos epizódjának minden stúdiójelenetét fel lehetne venni benne, a plafonról mindenhonnan lámpák, vezetékek lógnak. Valami készül. Lepörög egy kisfilm, aztán megjelenik a színpadon Florian König, a német RTL egyik műsorvezetője. Uramisten, ugye nem a Cobra 11 sztárjai jönnek?

Csak nem, hiszen König a csatorna Forma-1-es műsorait szokta vezetni, ennek jelentenie kell valamit. A teremben szétnézve is kiderül, hogy itt valami komolyabbról lesz szó, rengeteg embert és elszórva legendás Toyotákat látni. Hát persze! A japánok F1-es istállójának központja Kölnben található, közeleg a 2007-es szezon startja, Königet csak azért hívhatták ide, hogy egy helyi ember adjon keretet a rendezvénynek. Minden világos, ez nem lehet más, csak az idei autó, a TF-107 hivatalos premierje.

Érdekes helyszínt választott mindehhez a Toyota. Bemutatózhatott volna szépen, kényelmesen saját főhadiszállásán is, ehelyett a város széle felé keresett alkalmas helyet. Az Expo XXI most már valóban konferenciaközpont, kiállítási csarnok és sok minden más, de múltja érdekes: annak idején a kölni posta levélelosztó-központja volt. Dicső múlt, ígéretes jelen és jövő.

A Toyota a helyszínválasztással valószínűleg szándékosan kereste ezzel a párhuzamot, a 2007-es év ugyanis komoly fordulópont számára. A japán gyár pontosan 50 éve, az '57-es Ausztrál rali óta van jelen az autósportban (apropó, tudták, hogy azon a versenyen láthattak az ausztrálok először Toyotát? És hogy a csapat elütött egy kengurut? - ilyenek derültek ki a helyszínen osztogatott sajtóanyagból), ezt a szép évfordulót egy még szebb eredménnyel szeretné megünnepelni.

Megy a prezentáció, jönnek a főnökök. John Howett elnök nagyon bizakodó, vb-címet szeretne nyerni, de persze hangsúlyozza, ehhez az első lépés, hogy meglegyen végre az első futamgyőzelem. A maga részéről optimista, őszintén hisz benne, hogy idén lesz arany, a TF-107 ugyanis nagyon jól sikerült. És a szokásos mondatok. A Toyotánál minden évnek úgy vágnak neki, hogy a győzelem a cél, eddig sosem sikerült. A kötelező szózatok azonban nem maradhatnak el.

Érkezik Jarno Trulli és Ralf Schumacher a színpadra. Miközben az olasz arról beszél, hogy ő minden idénynek bizakodóan vág neki, a bátyjával a mezőnyben többé már nem találkozó német elmosolyodik. Szokatlan ez tőle, úgy tűnik, mintha maga sem hinné, amit hall. Aztán szót kap és helyreáll a világ rendje, ő is ellő néhány sablont, méltatva, hogy a TF-107 milyen sokat fejlődött. A harmadik számú pilótának szerződtetett Franck Montagny nagyon boldog, hogy ilyen nagyszerű csapatnál szerepelhet, micsoda meglepetés.

Jön a motorfejlesztésért felelős olasz Luca Marmorini, de hiába meséli, hogy az FIA új szabályai miatt milyen keményen kellett dolgozni az erőforráson, mindenki a kaszniért felelős Pascal Vasselont figyeli, aki úgy nézeget hol a kivetőre, hol a közönségre, hogy arcán közben gyermeki mosoly futkározik végig. Nem lehet nem mosolyogni vele. Elmondja, hogy a TF-107 gyakorlatilag teljesen más autó, bár bevallja, hogy a biztonsági öveken nem változtattak a fejlesztés során. Előrébb került a motor, a váltó, az autó orra is magasabban van, továbbá a felfüggesztés sem maradt érintetlen. Mindent az első győzelemért.

Az izgalom a tetőfokára hág, de marad még egy meglepetés: a japán Masa Daiko Taiko-dobegyüttes gurítja be hangszereit, és egy kifejezetten a Toyota számára írt produkcióval szórakoztatja a nagyérdeműt. A hatás fenomenális. A csúcsponton lehull a lepel és végre megcsodálhatóvá válik a TF-107, csattognak a vakuk, a versenyzők meg kezdik a szokásos pózolást.

Új év, új remények, talán most összejön a Toyotának...