A munkaidő harmadát veszi el a felesleges adminisztráció

Vágólapra másolva!
Sokkal hatékonyabban dolgozhatnának a német cégek alkalmazottai, ha a vezetés jobban szervezné munkájukat. A német munkavállalók munkaidejének egyharmada ugyanis felesleges adminisztrációval telik - áll a német Fraunhofer Intézet 170 cég megkérdezésén alapuló felmérésében.
Vágólapra másolva!

Az időveszteség oka legtöbbször munkaszervezési hiányosság, az adminisztratív folyamatok rossz kezelése. Gyakori hiba az űrlapok nem egyértelmű megfogalmazása, aminek az eredménye a sok a visszakérdezés vagy hibás kitöltés. Utóbbi az ellenőrzés során jelentkezik időveszteségként.
Szintén mindennapos baki a rossz feladatkiosztás, átfedések a felelősségi körökben. A kollégák sok esetben feleslegesen várnak visszajelzésre, jelentésekre.

A kutatás készítői szerint azért is lenne szükség átgondoltabb munakszervezésre, mert az időzavar legtöbbször az ügyfélorientáltság rovására megy.