McRae vezet a Ciprusi ralin

Vágólapra másolva!
A verseny tavalyi győztese, a skót Colin McRae áll az élen a rali-világbajnokság ötödik futama, a ciprusi viadal első napja után. A fordos pilótát hét másodperc hátránnyal követi a pontversenyben vezető finn Grönholm (Peugeot), tizennéggyel márkatársa, az észt Märtin.
Vágólapra másolva!

A várakozásoknak megfelelően murván továbbra is a Ford az úr, a Focus WRC-t sérült (állítása szerint már gyógyult) kezével is kiválóan terelgető brit Colin McRae várhatja az élről a szombati folytatást a 30. Ciprusi ralin. A pénteki hat gyorsot sorrendben McRae, a belga Duval (Ford), az észt Märtin (Ford), a norvég Solberg (Subaru), a finn Mäkinen (Subaru), majd ismét McRae nyerte, ebből is kiderül: nem az aszfalton taroló Peugeot-ról szólt eddig a rali.

Az elmúlt két esztendő győztes konstruktőrétől Grönholm persze azért ott van, alig lemaradva McCrashtől, szereti a murvát - a világbajnok Burns bezzeg csak kilencedik, míg a finn Rovanperä hetedik (a betonos sikerei után ezúttal "csapaton kívüli" francia Panizzi huszadik). Grönholm egy szakaszt sem nyert, de mindig befért a legjobb ötbe, megakadályozva a Ford egyeduralmát. És azt sem szabad feledni, megy a taktikázás - Burns például kijelentette, hogy az első napot legszívesebben az ötödik-hatodik helyen zárná...

A korábbi meccs már a múlté, miszerint a menők a végsőkig kivártak, hogy más "takarítson" - szombaton fordított sorrendben nyomul a tizenötös élboly. Az is igaz azonban, hogy a pálya talaja csak mélyebb és mélyebb lesz, ki tudja, ki mire apellál. Burnsnek amúgy ez az első futama murván a 206-ossal, komoly hátránya és az "ismerkedés" miatt vélhetően nagyon nem fog felzárkózni.

A fordosoknál azzal együtt sem minden fenékig tejfel, hogy az első négyben hárman száguldanak, Sainz mesternek ugyanis gondjai akadtak, alaposan lemaradt, csak huszonharmadik. A 26 éves Märtin és a 21 éves Duval produkciója mindenesetre több mint nagyszerű, az észt hasznos pontokat hozhat, ha kitart a végéig.

A Subarutól a mostanság hibát hibára halmozó Mäkinen ötödik helye biztató, Solberg viszont csupán tizenhetedik, hiába ment kitűnően a legtöbb gyorson. Történt, hogy a harmadikon megsérült az Impreza differenciálműve, rengeteget veszített a norvég. A fiatalabbik McRae, Alister sem úszta meg, nem is egy problémával kellett küszködnie neki és a Lancernek. A francia Delecour csak tizenötödik, a finn Paasonen eggyel előtte. Ráadásul McRae-t és Delecour-t is megbüntették (tíz, illetve negyven másodpercre), sokáig időztek a Mitsuk a szervízben.

Annál jobban áll egyelőre a Skoda, mutatva, hogy a murvát már kedveli az Octavia - legalábbis a rutinos, svéd Kenneth Eriksson hatodik helye révén (a finn Gardemeister és a cseh Kresta jóval hátrébb tanyázik). A Hyundaitól a belga Loix hetedik, a német Schwarz tizedik, a finn Kankkunen Accentje négy szakaszt bírt, "Juha bácsi" a hetedik pozícióból volt kénytelen feladni a versenyt.

Ciprusi rali, élmezőny az első nap (6 gyorsasági) után:
1. C. McRae, Grist (brit, Ford Focus) 1:27:42.3 óra
2. Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 206) + 6.9 mp
3. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus) + 14.0
4. Duval, Fortin (belga, Ford Focus) + 16.9
5. Mäkinen, Lindström (finn, Subaru Impreza) + 32.5
6. Eriksson, Thorner (svéd, Skoda Octavia) + 54.7
7. Loix, Smeets (belga, Hyundai Accent) + 1:06.0
8. Rovanperä, Pietilainen (finn, Peugeot 206) + 1:08.3
9. Burns, Reid (brit, Peugeot 206) + 1:15.7
10. Schwarz, Hiemer (német, Hyundai Accent) + 1:18.9 p

Szombaton nyolc szakaszt (146 km) teljesít a mezőny.

Ajánlat:

A vb állása

Korábban:

Aszfalt után murva - következik a Ciprusi rali

Fórum:

WRC