A baleset után egy bécsi klinikán rögtön megoperálta dr. Reinhardt Weinstabel, s McCoy csodák csodájára hat hét múlva "készen állt", hogy rajthoz álljon a GP-sorozat első, suzukai futamán. A visszatérés egy, a lábszárában meglazult csavarnak köszönhetően igencsak fájdalmasra sikeredett. Ezt a csavart eltávolították, s a dél-afrikai GP-n kiváló motorozással az ötödik helyre kvalifikálta magát az ausztrál fenegyerek, de a verseny második felére elfáradt.
A harmadik, jerezi futamot nagy várakozás előzte meg McCoy szereplését, de fájdalmai egyre erősödtek. A Le Mans-i verseny előtt kihagyta a mugellói tesztelést abban bízva, hogy javulni fog az állapota, de a pénteki szabadedzést követően bejelentette Peter Clifford versenyigazgatónak, hogy egyszerűen nem tud versenyezni.
Dr. Winstabel újabb vizsgálata után kiderült, hogy az ötszörös GP-győztes bokáján keletkezett csontkinövés okozza a kellemetlen fájdalmat. A duzzanat az 1998-as, Mick Doohannel elszenvedett, Brnói balesetben eltört, majd összeforrt, s az újabb baleset által megrongált csontrészen keletkezett, s így kedden Garry újra kés alá kényszerült.
Az ausztrált egy francia, bizonyos Jean-Michel Bayle helyettesíti majd, aki a motokrossz szakágban már megvillantotta tehetségét, s a Red Bull Yamaha Team tesztpilótájaként a Le Mans-i futamon már eredményesen, pontszerzőként végzett. Bayle még négy GP-n kap bizalmat a Yamaha csapat vezetőitől, aztán McCoy állapotától függ, hogy ki ül nyeregbe a németországi megméretésen.
Piacon a Honda "Rossi-modellje"
A Honda bejelentette, hogy hamarosan piacra dobja a 2002-es Valentino Rossi-replikát. Az új "paripa" - amelyet természetesen limitált szériában fognak gyártani - az igen népszerű CBR 600F modellen alapul, s a nem túl bonyolult CBR 600FR Rossi nevet kapja. Előreláthatólag június közepétől lesz kapható a boltokban. Csak a rend kedvéért említjük, hogy a tervezőket a háromszoros világbajnok zseni, Valentino Rossi - aki jelenleg is vezet a MotoGP-ben - ihlette az utcai változat kialakítására. Bár az új gép főleg megjelenésében változik, mégis a rajongók tízezrei törik majd magukat egy-egy példányért.
Természetesen a sárga alapon ott tündököl majd az elmaradhatatlan negyvenhatos rajtszám, és igény szerint a szponzorok emblémái is. A kis méregzsáknak az ára is csábító: mindössze 126 euróval drágább a CBR 600 FS-nél, egész pontosan 10 925 euróért (közel hárommillió forint) már haza is gurulhatunk vele.
Kovács Iván
Korábban: