A ralibajnok Tóth János még nem látja a jövőt

Vágólapra másolva!
Az ifjabb Tóth János, Tóth Imre kettős a 15. Michelin Budapest Rali megnyerésével már megvédte bajnoki címét. Az ötödik bajnokságát megszerző ifj. Tóth Jánossal nemcsak a múltról, a jövőről is beszélgettünk.
Vágólapra másolva!

- A bajnokság előtt azt mondta, a tavalyinál nagyobb küzdelemre számít, aztán most százszázalékos teljesítménnyel lett bajnok. Tavaly pedig éppen ezen a versenyen Turi Tamás legyőzte.
- Úgy gondoltam az év elején, van két-három közel egyforma WRC autó, s pilótáik is jó képességűek, így nagyon szoros versenyek lesznek. Voltak is, hiszen például a Fehérvár Ralin csak a második helyről kezdhettük a második napot. Ennek tükrében tehát azt mondhatom, hogy meglátásaim jók voltak. Ha viszont összességében nézzük a hat versenyt, akkor szerencsére tévedtem, hiszen mind a hatot megnyertük.

- Többen azt mondják, ebbe a Peugeot 206 WRC-be csak bele kell ülni, s itthon már biztos a siker.
- Ez azért túlzás. Viszont tény, hogy a többiekével ellentétben, a mi kocsink 2000-es fejlesztésű, s hátterünk, a Peugeot Hungária és a Rolf Schmidt által irányított szervizcsapat összességében a nemzeti bajnokságban kimagasló, mondhatni, egyedülálló. Ennek tükrében is kell eredményeinket értékelni, s úgy gondolom, hogy ezzel az autóval illik nyerni. Hozzá kell tennem, hogy szerencsével versenyeztünk, technikai gondunk gyakorlatilag soha nem volt, s csak minimális defektet szedtünk össze. De hát ebben a sportágban a szerencsének is óriási szerepe van.

- A bajnoki cím megszerzése után az idén láthatjuk-e még itthon versenyezni? Egyáltalán, mit terveznek még erre az esztendőre?
- Még semmit nem tudok. Az biztos, hogy a következő bajnoki futamon, a Mecsek Ralin nem indulunk, ugyanis a versenyt azonos időpontban rendezik az egyik osztrák bajnoki futammal. A mi autónk a Peugeot Austria tulajdona, s versenyzőjük, Sperrer pillanatnyilag csak második az osztrák bajnokságban. Neki óriási szüksége van a pontokra. Nagyon szeretnénk indulni egy külföldi futamon, s a nemzetközi mezőnyben is lemérni, hol tartunk. De magunk sem látjuk még, melyik nemzetközi versenyre tudnánk elmenni. Nagyon szerettük volna a tízes szorzójú Eb-futamot, a Semperit Ralit választani, de az is osztrák bajnoki futam... Bár év közben sokáig úgy látszott, kaphatunk egy másik autót, sajnos ez nem jön össze. Ha nem találunk megfelelő külföldi versenyt, akkor Miskolcon elindulunk az utolsó bajnoki futamon.

- Milyen nemzetközi verseny jöhet még szóba?
- Inkább azt mondom el, hogy mi nem. A világbajnokságba számító San Remo és Korzika nem, mindkettő nagyon közel van az osztrák bajnoki futamokhoz. Egy világbajnoki futam van még, a Brit Rali, attól viszont tartok kicsit, az ugyanis a világbajnokság legnehezebb versenye. A következő hetek arról szólnak majd, hogy találjunk egy jó időpontban lévő, erős mezőnyű nemzetközi versenyt.

- Ilyenkor, az idény vége felé, amikor a bajnoki cím sorsa már eldőlt, a szurkolókat elsősorban az foglalkoztatja, mi lesz jövőre.
- Nem tudom megmondani. Mi jórészt Ausztriától függünk, s még nem tudjuk, mit fognak az autóval csinálni. Elméletileg hároméves programot terveztünk, ebből a mostani a második, de csak december táján, egyeztetések és tárgyalások után látunk majd tisztán, mit is tudunk jövőre tenni.

Faludi Gábor

Korábban:

Janika a bajnok!

Ajánlat:

janika.hu