Változnak a Dakar-rali szabályai

Vágólapra másolva!
Richard Sainct és Fabrizio Meoni motorosok tragédiái arra késztették a Dakar-rali szervezőit, hogy változtassanak a szabályokon a versenyzők nagyobb biztonsága érdekében. A verseny ettől függetlenül is embertpróbáló lesz, ám ez továbbra sem tántorít vissza egy maréknyi magyar motorost.
Vágólapra másolva!

Fabrizio Meoni januári tragédiája után a KTM vezetői még azt fontolgatták, hogy az osztrák gyár búcsút int a Dakar-ralinak, ám a versenyzés oly' mértékben hozzátartozik a márkához és annyi sikert köszönhet neki, hogy a menedzsment a maradás mellett döntött. A KTM [origo]-hoz eljuttatott közleménye szerint 2006-ban három gyári csapatot indítanak a Dakar-ralin az alábbi összeállításokban:

  1. Team Repsol, KTM Spanyolország
    Marc Coma, Jordi Duran, Giovanni Sala, Carlos de Gavardo
  2. Team Gauloises, KTM Franciaország
    Cyril Despres, Isidre Esteve, Michel Gau, Jean Casteu
  3. Team Red Bull, KTM USA
    Chris Blais, Kellon Walch

A versenyben való részvétel feltétele volt, hogy változtassanak a szabályokon, ezért a KTM a Dakar-rali szervezőivel közösen egy biztonsági tervet dolgozott ki, hogy csökkentsék a motoros versenyzőkre leselkedő veszélyeket. Ebben egyebek között 150 km/órás maximált sebesség és a motorosok nyakvédőkkel való ellátása szerepel.

Ugyancsak fontos változtatás, hogy rövidebbek lesznek a tankolások közötti szakaszok is: 2006-tól 350-ről 250 kilométerre csökkentették a töltőállomások távolságát. Erre azért volt szükség, mert az elmúlt versenyeken akár 50 liternyi üzemanyagot is elhasználhattak a motorosok egy-egy etapon, ami folyamatosan változó vezetési stílust és nagyfokú koncentrációt követelt. Az év elején induló viadalnak ismét számos magyar motoros résztvevője lesz: Varga Ákos, Kátai Péter, Hermann Henrik, Szilvási Péter mind KTM 660 Rallye Factory Replicával vágnak neki a sivatagnak.