A Chevrolet újabb megdöbbentő töréstesztet produkált az EuroNCAP laboratóriumában. A Kalos ráncfelvarrt és átnevezett utódja, az Aveo mindössze két csillagot kapott a frontális balesetet szimuláló teszt során.
A két csillagból ráadásul egyet el is vettek az autótól, mert a tesztbábu mellkasa életveszélyes mértékű terhelést kapott.
Legutóbb a Chevrolet Spark szerepelt gyengén törésteszten, akkor szintén az EuroNCAP törte az autókat, és meg is vont a háromból egyet a kisautótól, mert oldalirányú ütközésnél nem védte kellően az utasokat. A Spark egyébként a frontális teszten is igen gyengén szerepelt.
Homlokegyenest más eredményt produkált a Peugeot legújabb modellje, a 207, amely a maximális, öt csillagot kapta az értékelés során a bennülők védelmére, a gyalogosvédelemre pedig három csillagot kapott.
Ugyanígy öt csillagot kapott az Alfa Romeo 159 az utasvédelemre, ám a gyalogosok védelméért csak egyetlen csillagot érdemelt.
A Suzuki SX4 és a Hyundai Tucson négy-négy csillagot kapott az utasvédelemre, ám utóbbi az Alfához hasonlóan csak egyetlen csillagot ért el a gyalogos tesztnél.
A Kia Ceratót szintén kritika érte, ugyanis amellett, hogy a gyalogosvédelemre egy csillagot kapott, gyenge oldalütközés-védelme miatt három csillagot ért el az utastesztek során, ugyanis a vezető mellkasa túl nagy terhelést kapott.