Utolsó harmadához ért a Dakar

Vágólapra másolva!
A versenyzőknek jól jött, hogy terrorfenyegetés miatt korábban megváltozott az útvonal. A nagy hajtás helyett így tegnap is pihenhettek. Csupán át kellett kocsikázni Némából Ayounsba.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]

Egy amolyan második pihenőnappal folytatódott tegnap a Dakar, ugyanis még a verseny indulása előtt terrorfenyegetettség miatt ezt a napot jelentősen megváltoztatták. A korábbi nehéz szakasz helyett csupán egy 280 km-es összekötőt kellett a versenyzőknek teljesíteni, ami nem számít be a versenybe. A 280 kilométeres etapra az első motoros 11 órakor rajtolt, a szerviznek pedig reggel 9 óráig el kellett hagynia a némai tábort. A versenyzőknek sétagaloppban kellett megtenniük a szakaszt, volt aki zenét hallgatott, mások pedig gyönyörködtek a tájban. A napi célban aztán ismét előkerülhettek a szerszámok, hogy a gyors, szavannás szakaszokra ismét megfelelően felkészítsék a versenyautókat.

Forrás: [origo]

Palik László: "Nyugodt nap elé nézünk, nem kell kapkodnunk, csak az a lényeg, hogy átmenjünk Ajun el-Atruszba. Utána kicsomagolunk, aztán átnézzük a Nissant. Nem hiszem, hogy komoly baja lenne, de azért nem árt óvatosnak lenni, elég sokat kapott a keddi szelektíven is. Itt szeretném megjegyezni, hogy a srácok fantasztikus munkát végeznek a Dakar alatt. Ha kell, hajnalig a kocsival foglalkoznak, így minden reggel tökéletesen felkészített autóba ülhetek bele. Hálás vagyok nekik, újra és újra bebizonyosodik, remek csapatot alkotunk.

Sokan állítják, innen már simább út vezet Dakarig, de én nem akarok semmit elkiabálni. Következnek a szavannás részek, amelyeken ugyan nagy lesz a tempó, de könnyebben hibázhatsz is. Fákat, bokrokat kell majd kerülgetni, tehát ez első métertől az utolsóig fontos a maximális koncentráció."

Forrás: [origo]

Szalay Balázs: "Elégedett vagyok, mert az egész csapat versenyben van: a kamion, az autó és a MOL által támogatott motorosok is - három különböző ország fiai. Jaroslav Katrinakra különösen büszke vagyok, hiszen neki jó esélye van arra, hogy a top tízben végezzen a motorosok között, márpedig 245 pilóta közül ez több mint parádés. És a többiek is remekül szerepelnek, úgy érzem, sikerült nagyon jól összeválogatni a regionális MOL Dakar Team tagjait. Külön örülök annak, hogy az Opel Antara még versenyben van, annak meg pláne, hogy bár nem volt időnk a Dakar előtt komolyabb tesztre, nagyon jól bírja a sivatagi körülményeket. Lekopogom, de eddig semmi komoly technikai gond nem volt vele. Eddig mindössze kétszer vesztettünk hosszabb időt, ami egy ilyen viadalon, mint a Dakar, elenyésző. A csapat versenykamionja, Darázsi Zsolt vezetésével is nagyon jól áll az összetettben, a vége előtt négy nappal még nem volt ilyen jó pozícióban (a 17. helyen áll), és az MAN is jobban bírja most a gyűrődést, mint a korábbi években"