Magyarok a Seat Európa-kupán

2008.05.16. 13:35

Ezen a hétvégén az első európai WTCC futammal egy időben útjára indul a Seat új Európa-bajnoki sorozata, a Seat Eurocup. Az első valenciai versenyen két versenyző képviseli hazánkat, Wéber Gábor és Michelisz Norbert a Zengő Motorsport színeiben harcol a minél jobb helyezésekért.

Forrás: [origo]

Wéber a legutóbbi hétvégén még a hazai Seat Kupában győzött, most a nemzetközi mezőnyben kell bizonyítania


Tavaly év végén igen nagyravágyó terveket hallhatunk a Seat Leon Szuperkupa tájáról. Az éppen 2007-ben bemutatkozó új csúcs márkakupa sorozat első három helyezettje ugyanis megkapta azt a lehetőséget, hogy indulhatnak idén a Seat új versenysorozatán, a Seat EuroCup-on. Az új márkakupát az európai WTCC versenyek betétfutamaként rendezik meg, a WTCC küzdelmeihez hasonlóan. Az adott verseny győztese a Seat Sporttól egy egyedülálló lehetőséget kap arra, hogy a következő WTCC futamon indulhasson egy gyári Seattal. A történet tehát ígéretesen hangzik: ez egy új alkalom arra, hogy hazánk tehetségei megmutassák magukat a nemzetközi porondon.

A Seat Eurocup első futamai most hétvégén lesznek a spanyolországi Valenciában, ahol a WTCC első európai hétvégéjét rendezik. A magyar csapatok közül csak a Zengő Motorsport képviseli hazánkat, de rögtön két versenyzővel. A harminc autóból álló mezőnyben a 4-es rajtszámot kapta a legutóbbi hazai Seat futamot megnyerő Wéber Gábor, aki legutóbb még sérülten versenyzett, de így is nyerni tudott. A sérülés mikéntjéből adódóan Gábor ezen a futamon is várhatóan nyakmerevítővel fog versenyezni, remélhetőleg ez már nem zavarja a minél jobb teljesítmény elérésében.

Forrás: [origo]

Michelisz még csak most csöppent bele a Seat Kupába, de a belépője olyan jól sikerült, hogy ő is utazhatott


Wéber csapattársa az a Michelisz Norbert (6-os rajtszám) lesz, aki a másik Norbihoz (Kiss Norbert) hasonlóan üstökösként csapódott be a hazai márkakupás mezőnybe, hogy előbb a Suzuki Swift Kupát, majd a Renault Clio Kupáét megnyerve bemutatkozzon a Seatok között is. Michelisz élete második seatos versenyét megnyerte, így kiérdemelte a csapat bizalmát arra, hogy nemzetközi szintéren is bizonyíthasson.

A csapatnak nem sok ideje lesz megismerni a valenciai aszfaltcsíkot, pénteken mindössze két szabadedzésen lesz lehetősőségük megtalálni az optimális beállításokat az időmérőre és a versenyekre. Szombaton 10 órától lesz az időmérő, majd délután negyed 3-tól egy verseny. Vasárnap 13 órától következik a következő verseny, amelyről igyekszünk minél frissebb információval szolgálni. A hírek szerint az Eurosport összefoglalót sugároz a versenyekről vasárnap 15 órai kezdettel.

A csapat már kiérkezett a verseny helyszínére, sőt ők voltak az elsők, így volt idejük a pályát is bejárni. Az első benyomások pozitívak, de igazából a szombat reggeli időmérőn derül ki, mennyire sikerült kiaknázni az autóban rejlő lehetőségeket.

Wéber Gábor: "Első csapatként érkeztünk a pályára. Norbival azonnal végigjártuk biciklivel, rögtön hatszor. Tökéletesen sima aszfalt, mint egy snooker-asztal, a kerékvetők alacsonyak, jól használhatók, utána mindenhol műfű. Minden kanyar döntött, minden ívet alaposan elemeztünk. A versenytársaink is szállingóznak, valahogy az "egymás futóműveinek kémlelése" a kedvenc foglalatossága mindenkinek. Az első tíz nagyon komoly versenyző, a többieket nem ismerjük. Az a megérzésem, hogy az elején öttizedes hátrányból fogunk indulni az élmenőkhöz képest, de esőt mondanak, erős a csapat, harapni fogunk!" 

Michelisz Norbert: "Teljesen nyugodt vagyok. Gáborral mindent kielemeztünk, percről-percre bizakodóbb lettem. Rengeteget segítünk egymásnak, nagyon kellett ez a nap. A nap végére majdnem szétrobbantam már, hogy mehessek egy kört, de nem... majd holnap."

Időközben már át is estek a fiúk az első szabadedzésen, amin Wéber Gábor a kilencedik, Michelisz Norbi pedig a 12. időt autózta. Az edzés után Wéber Gábor nyilatkozott az első élményekről.

Wéber Gábor: Ismerkedtünk mind a ketten a pályával, s néha rossz bolyba kerültünk, mert az előttünk lévők lassabbak voltak, mint mi. Mind a ketten azon voltunk, hogy elkerüljük a sóderágyat és a legjobb tudásunk szerint a legjobb időt menjük. Én egyszer kijöttem ellenőriztetni a guminyomást.
Most, az edzés után azon vagyunk, hogy a második edzésre még jobbak, még gyorsabbak legyenek az autóink, és mostmár tudjuk, hogy mire megyünk ki. Mindenképpen szeretnénk javítani az időeredményen legalább 5 tizedet körönként.