Tokuichi Uranishi, a cég vezérigazgató helyettese még szeptemberben jelentette be, hogy szükség lehet egy IS-nél kisebb autóra, hogy a Lexus elérje 2015-re kitűzött célját. A japán gyártó addigra már évi 150 ezer autót adna el Európában, amihez szükség van még egy népszerű modell érkezésére.
Ez lehet az új kis Lexus, amelynek az érkezését Tadashi Arashima, a Lexus európai részlegének vezetője megerősítette. Bár pontos megjelenési dátumot nem árult el, a lépést a kontinens kemény emissziós előírásainak való megfeleléssel indokolta, valamint az Audi A3-at és az 1-es BMW-t nevezte meg ellenfélként.
A Lexusnak mindenképpen szüksége lenne egy sikeres modellre a kontinensen, ugyanis bár 1990 óta jelen vannak Európában, még mindig csak a piac 1 százaléka az övék. Ebből adódóan olyan autóval kell előrukkolniuk, amely a nagyon népszerű kompakt kategóriában vállalhat meghatározó szerepet.
Emellett a Lexus is elkötelezte magát a hibridek mellett, az anyacég Toyotához hasonlóan a prémiumgyártó is egyre több hibridet szeretne eladni a jövőben. Ez még az idén eléri az 50-60 ezret, de 2010-ben már 100 ezer új hibrid Lexus-t értékesítenének.