KTM X-Bow a Bajnokok versenyén

Vágólapra másolva!
Többek között a KTM első autója is megy majd az idei Bajnokok versenyén, amelyet a tavalyihoz hasonlóan a londoni Wembley-ben rendeznek meg december közepén.
Vágólapra másolva!

Idén is Londonban, a Wembley-stadionban megépített pályán tartják meg a Race of Champions, azaz a Bajnokok versenye elnevezésű rendezvényt, amelyen a motorsport különböző ágaiban szereplő kiemelkedő versenyzők mérik össze tudásukat. Az idén a KTM is beszáll a küzdelembe, mégpedig az X-Bow-val, és olyan sportkocsikkal egy mezőnyben versenyez majd, mint a 2008-as Ford Focus WRC, az Opel Astra GTC-re hasonlító, de hátsókerék-meghajtású Solution F Prototype, a 200 lóerős Abarth 500, a ROC Car és az RX 150 buggy.

A Race of Champions első futamát 1988-ban rendezték meg Párizsban, a rali-világbajnokság 10. évfordulójára. Az eseményt Henri Toivonen emlékének ajánlották, aki a Korzika-ralin veszítette életét 1986-ban.

A Bajnokok versenyén aszfaltos, párhuzamos pályán kell végigmenniük a versenyzőknek, két teljesen egyforma autóval. Így valóban csak a tudásukat mérik össze, hiszen jelenleg nincs olyan profi világbajnokság, amelyben ilyen feltételekkel küzdenek a győzelemért a résztvevők. Idén 16 pilóta áll majd rajthoz a londoni versenyen, a mezőnyből négy pilóta személye egyelőre még kétséges, így a brit F1 Racing csapatot jelenleg még csak David Coulthard, Franciaországot Sébastien Loeb egyedül képviseli. Teljes viszont a német csapat Michael Schumacherrel és Sebastian Vettellel, az Autosport Great Britain csapatot Jenson Button és Andy Prialux alkotja, ausztrál színekben Mark Webber F1-pilóta és Troy Bayliss motorversenyző indul, a skandináv csapatot a dán Tom Kristensen és a svéd Mattias Ekström képviseli. Az Egyesült Államokból Carl Edwards NASCAR-versenyző és Travis Pastrana, a Subaru raliversenyzője érkezik Londonba. A nyolcadik csapatba még nem érkezett pilóta, ám még van idő, ugyanis a rajtlámpák 2008. december 14-én alszanak ki a legendás londoni arénában.

Az illusztris mezőny és a szuperautók mellett a pálya is érdemel némi figyelmet, hiszen az egy kilométeres párhuzamos aszfaltcsík megépítéséhez 1800 tonna aszfaltot használnak fel, és csak az útalap 2200 tonnát nyom. A pályát egy ötven főből álló csapat öt napon át építi, és három napba telik az eltávolítása.

Forrás: [origo]