Taroltak a magyarok Monzában

Vágólapra másolva!
A magyar Warm Up Racing csapat 76 ponttal fejezte be a hétvégi Ferrari Challenge futamot. Mindkét verseny pole pozícióját ők szerezték meg, és mindkét pilóta dobogóra állhatott a két viadal eredményhirdetésekor.
Vágólapra másolva!

Fotó: Körber László [origo]

Spitzmüller Csaba élete első Ferrari Challenge versenyén az első rajtkockából indult
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Már a pénteki szabadedzések rendkívül kecsegtetőek voltak. Spitzmüller Csaba és Válint Tibor ellentmondást nem tűrően utasította maga mögé a mezőnyt. Az első szabadedzésen Spitzmüller diadalmaskodott, míg a másodikon a már tavaly is sikerrel versenyző Válint.

Az időjárás ekkor még kegyeibe fogadta a résztvevőket, így a száraz aszfaltra való Pirelliket szerelték a speciális könnyűfém felnikre. Az idők körről-körre javultak, Spitzmüller 1:55:481-es ideje már jobb volt, mint a tavalyi legjobb edzésidő. Válint Tibor is csupán három tizeddel maradt el csapattársától.

Válint autóján a két szabadedzés között minden futóműalkatrészt puhára cseréltek, tartva a másnapi esőtől. A változtatás bejött, hisz délután fordult a kocka, és a két magyar versenyző helyet cserélt. Őket az első etapon a német Gelf, a másodikon az olasz Forer követte. Az utóbbi később az időmérőn elég csúnyán összetörte a Ferrariját, így számára befejeződött a hétvégi versengés. Este a csapat felkészítette az autókat a másnapi futásokra, és bezárultak a bokszajtók.

A szombat bizonyult a legsűrűbb napnak a hétvégén. Reggel egy kombinált időmérő edzés várt a versenyzőkre, melyet teljesen átvariáltak a tavalyi évhez képest. Nincs külön két időmérő, hanem csak egy kétrészre osztott edzés, egy közbeiktatott nyolcperces szünettel. Aki összesítésben a leggyorsabb a 2 x 21 perc alatt, azé a pole pozíció az első versenyen. A második verseny rajtfelállását pedig az első versenyen futott köridők határozzák meg. Így elsőre kicsit bonyolultnak tűnik, de idővel beletanul az ember.

Az időmérő első fele remekül alakult. A két magyar pilóta taktikusan elsőként jött ki a monzai aszfaltszőnyegre. A 2008-as abszolút magyar ralibajnok, Spitzmüller Csaba futotta a legjobb időt (1:56:049). Válint Tibor követte őt másfél tizedmásodperccel lemaradva. A rövid pihenő alatt a szerelőcsapatnak elég sok dolga akadt. Az adatok alapján módosíthatnak a gumik nyomásán, vagy ha úgy adódik, akár újakra is cserélhetik a teljes garnitúrát. Lehetőség nyílik a futóművön is módosítani, de az alapbeállítás szinte rutinszerű a magyar csapatnál, így erre általában nem kerül sor.

Fotó: Körber László [origo]

Az első nap rajt-cél győzelmet aratott Spici


A második etapra csak jóval a kezdés után jöttek ki a magyarok, ami szintén taktikai döntés, hisz előtte sűrű volt a forgalom a pályán. Válint Tibornak nem sikerült megfelelően megmelegíteni az abroncsokat, így megpördült a célegyenes utáni sikánban. Volt más probléma is: a motor visszadolgozott egy kis olajt, amitől a légtömegmérők vélhetőleg hamis adatokat mértek a Ferrari számára, így a blokk teljesítménye némileg csökkent. Válint nem tudott javítani időeredményén, és az edzés végére visszacsúszott a 6. helyre. Spitzmüller viszont javított addigi legjobbján és 1:54:879-cel kapta le a stopper. Ezzel az idővel nemcsak az edzéselsőséget, hanem 1 pontot is szerzett.

Az eső dél körül - ahogy az időjósok jelezték - elkezdett szitálni. Szép lassan feláztatta az egész pályát, rávéve a csapatokat, hogy az esőre tervezett abroncsokat szereljék a versenyautókra. Természetesen úgy döntöttek, hogy Spici autójában is felpuhítják a futóművet. Ám a hátsó stabilizátort tartó csavar az egyik rázókővel való találkozása során elgörbült és a feje egy részét is elvesztette. Miután Válint autóját sikerült megjavítani és rajtra kész volt, az összes szerelő a csavarkérdésen dolgozott. Épp időben, a bokszutca nyitásakor sikerült meglazítani és kicserélni az alkatrészt, így felállhatott mindkét versenyzőnk a starthoz.

Spitzmüller miközben haladt a rajtrácsra, melegítette a gumikat. Az egyik manőver túl erőszakosnak bizonyult és odacsapta a Ferrari bal elejét és hátát a szalagkorláthoz. Miután beért rajtpozíciójába, a szerelőbrigád pillanatok alatt lebontotta a sérült alkatrészeket, és útjára bocsátották a fiúkat.

A biztonsági autós rajt zökkenőmentesen lezajlott. Mindkét magyar versenyző tartotta rajtpozícióját. Az első körben Jack Gerber kicsúszott Válint elől, így feljött egy hellyel, majd a kör végére sikerült megelőznie a "cápaautóval" versenyző Scheltema Fonsot, és már negyedikként haladt el a főtribün előtt. Spitzmüller eközben tartotta elsőségét, amit a verseny végezetéig megőrzött.

Fotó: Körber László [origo]

A verseny után volt mit cserélni az autón


A 15. körben Gelf piruettezett Spitzmüller mögött, amit Jean Marc Bachelier és Válint is kihasznált, és mindketten felautóztak ezzel a dobogóra. A sorrend már nem változott, a kockás zászló leintette a második magyar Ferrari Challenge győztest, Spitzmüller Csabát és Válint Tibort a kitűnő harmadik helyen. A verseny leggyorsabb körét Válint Tibor teljesítette, így ő kvalifikálta magát a második verseny első rajtkockájába, csapattársa időeredményével a negyedik helyről rajtolhatott a vasárnapi összecsapáson.

Ferrari Challenge Európai Shell Kupa 1. versenyének eredménye:

1.Spitzmüller Csaba Warm Up Racing
2.Jean Marc Bachelier Motor/Piacenza
3.Válint Tibor Warm Up Racing
Leggyorsabb kör: 2:09:107 Válint Tibor
Legnagyobb sebesség: 271,5 km/óra