Vágólapra másolva!
Eredetileg csak Frankfurtban tervezték leleplezni, de tucatnyi kiszivárgott fotó után a BMW nyilvánosságra hozta a hivatalos adatokat az X1-ről.
Vágólapra másolva!

Nem kerülhette el a sorsát a BMW X1 sem, jóval a tervezett premier előtt több tucatnyi fotó szivárgott ki a bajor gyár legkisebb szabadidőautójáról. Erre csak a szokásos választ adhatta a müncheni sajtóosztály, gyorsan szétküldte a hivatalos anyagot, amelyből minden részlet kiderült az autóról. Az X1 a frankfurti premier után már ősszel megjelenik az európai márkakereskedésekben, az amerikai vevőknek viszont egészen 2011-ig kell várniuk rá.

Gyakorlatilag semmi nem változott az X1-en tavaly óta, a szériaváltozat néhány valóban minimális részletet leszámítva megegyezik a Párizsi Autószalonon kiállított tanulmánnyal. Bőven merít az X3 és az X5 megoldásaiból, vonalai azonban valamivel élesebbnek tűnnek.

Mivel az X1 a 3-as sorozat alapjaira épül, méretben nincs messze az X3-tól, teljes hossza 4454, szélessége 1798, magassága pedig 1545 milliméter. Hosszban 11, szélességben 6 centi a különbség, nem véletlenül tervez hízókúrát az új generációs X3-mal a BMW. Alaphelyzetben 420 literes az X1 csomagtartója, döntögetéssel 1350 literre növelhető.

Kezdetben négy motorral lesz elérhető az X1, az X-sorozat történetében először hátsókerékhajtású változat is elérhető lesz sDrive néven, de nem hiányoznak majd a kínálatból az xDrive konfigurációk sem. Háromliteres, 258 lóerős hathengeres az egyetlen benzinmotor, 6,8 másodperc alatt gyorsítja százra az X1-et, dízelből háromféle kétliteres lesz elérhető 143 (18d), 177 (20d) és 204 lóerővel (23d). Csak a 177 és 143 lóerős blokk lesz rendelhető hátsókerékhajtással.

Forrás: [origo]