Az új 9-5-öt az elmúlt hónapokban több alkalommal is szemügyre vehették az érdeklődők, most azonban a lemezek alatti technikáról is részleteket árultak el a svédek. A jelenleg épp a General Motorstól a Koenigsegg felé tartó Saab az Opel Insignia által is használt Epsilon II padlólemezre épül, de a tengelytávolsága valamivel hosszabb lesz, mint az Opelének.
A főleg az Aero X-tanulmányra emlékeztető csúcsmodell elődeinél sokkal letisztultabb megjelenésű, a szélvédő és a tetővonal szándékosan a régi 900-asra hasonlít, az A-oszlopot feketére fényezik. Belül továbbra is a repülőkre emlékeztet a műszerfal, bár számos kapcsolót, és a kormányt is az Opelből vettek át. Ragaszkodtak azonban a hagyományokhoz is, a slusszkulcsot továbbra is a két ülés közé kell betenni, és a felesleges gombokat elsötétítő Night Panel funkció is rendelkezésre áll. Állítólag sokkal tágasabb az utastér, mint a régi 9-5-ösben, a hátsó lábtér a gyár szerint az egyik legtágasabb a kategóriában. A maximális komfortérzet érdekében a hátul ülők saját szellőzőket és klímaállítási lehetőséget kapnak, függetlenül a kétzónás első szekciótól. A feláras Harman Kardon szórakoztató-rendszert egy nyolc colos érintőképernyő segítségével lehet irányítani, és aki a 10 GB zenei tárhely mellé mást is szeretne, opciósan egy DVD lejátszót is vehet a hátsó ülésekhez, két képernyővel és vezeték nélküli fülhallgatókkal.
Még több gyári fotó a galériában. Kattintson a képre!
A mai trendeknek megfelelően kizárólag turbófeltöltős, közvetlen befecskendezéses motorok lesznek elérhetőek, ugyanazok, mint amik az Insigniához is kaphatóak. Ezek közül a legvisszafogottabb a kétliteres, négyhengeres dízel 160 lóerővel, valószínűleg ebből fog elkelni a legtöbb, mert átlagfogyasztása a gyár szerint csupán 5,3 liter. Emellett az autó a kétliteres 220 lóerős, és a 2,8 literes, V6-os, 300 lóerős benzines erőforrással lesz rendelhető, az utóbbival 6,9 másodpercig tart a százas sprint. Nem sokkal később érkezik az 1,6 literes 180 lóerős, valamint a bioetanollal is működőképes kétliteres, 220 lóerős BioPower változat is. Az összes erőforráshoz hatfokozatú manuális váltó jár, de egyes motorokhoz hatfokozatú automata is rendelhető.
Az új 9-5-höz kulcs nélküli rendszer, távolságtartó tempomat, háromzónás klíma, dinamikus parkolási segédlet, adaptív bi-xenon fényszórók, az adatokat a szélvédőre kivetítő head up display, és három fokozatban állítható keménységű lengéscsillapító-szabályozás is rendelhető. A legnagyobb Saab megkapja a Haldex legfejlettebb XWD összkerékhajtását, a részlegesen önzáró hátsó differenciálművel, amellyel a hátsó kerekeknél külön szabályozható a nyomaték nagysága, így segítve a kanyarodást. Szériában jár az összkerékhajtás a V6-os csúcsmodellhez, de a kétliteres benzineshez is rendelhető lesz. Az új Saab 9-5-öt a svédországi Trollhättenben gyártják, értékesítése 2010-ben kezdődik meg.