Megérdemelten győzött a Turán/Zsíros duó, ezúttal elkerülte őket a balszerencse. Még maradt matematikai esélyük a bajnoki címre
A Mecsek-rali záró részén az előző napihoz hasonló forróság fogadta a mezőny megmaradt részét. A verseny előtt négyen voltak esélyesek az abszolút győzelemre, közülük ketten (Turi és Spitzmüller) baleset miatt még szombaton kiestek. Turán Frigyesnek csak arra kellett figyelnie, hogy a hátralévő négy gyorsaságin kitartson 10,5 másodperces előnye Herczigék előtt, és persze drukkolni, hogy ne érje őket se defekt, se műszaki hiba.
Az első pályán növelni tudta előnyét az éllovas, a Peugeot WRC 0,3 másodperccel ért előbb a célba, mint a Subaru Impreza. Ifj. Érdi Tibor harmadik időt autózott holtversenyben Gyarmati Ariellel, aki ezen a futamon ült először királykategóriás autóba. A korábban Vizin László által használt Subaru WRC-vel egyre inkább összebarátkozott az eddig a S1600-as mezőnyt erősítő fiatalember, de még messze nem érte el az autó határait. Mögöttük Hideg Krisztián érkezett, majd az országos értékelés sűrű mezőnye: itt az élen ismét csak tizedek döntöttek a pilóták közt. Nem változott a helyzet az immár teljes hosszában, a szombatihoz képest ellenkező irányban futott árpádtetői gyorsaságin: Turán tovább hízlalta előnyét, amely két szakasszal a vége előtt már 12,9 másodperc volt. Az N4-es mezőnyben a romániai David vívott óráisi csatát a magyarokkal, hol ő vezetett, hol Hadik.
Ezúttal is látványosan autózott ifj. Érdi. A 2003-as Impreza WRC kevés volt ahhoz, hogy az élen állókkal is fel tudja venni a versenyt, de a harmadik hely is remek eredmény
A szervizben mindenki értékelte a helyzetét, és ennek megfelelően döntött arról, hogy mennyit érdemes kockáztatni a hátralévő két gyorsaságin. Herczigék úgy gondolták, hogy inkább érjenek a be senki által nem veszélyeztetett második helyen, 17 pont is nagyon jól jön majd a bajnokságban. Ennek ellenére az utolsó előtti pályán ők voltak a leggyorsabbak, persze talán a versenyben vezető Turán sem nyomta már annyira a gázt. Gyarmati Ariel ismét futott egy harmadik időt, David pedig 0,5 másodpercre közelítette meg Hadikot. A záró szakaszon sikerült is megelőznie őt, s ezzel az összes magyar ellenfelét: kiváló teljesítményt nyújtott a pályákat alig ismerő vendégpáros. A gyorsaságit, és ezzel a Mecsek-ralit is Turán nyerte, aki korábban a gyorsasági szakágban már számos győzelmet aratott a környéken, a raliban viszont ez volt itt az első abszolút győzelme. Herczig Norbert nem volt boldogtalan a második hely miatt, nyilván az elsőnek jobban örült volna, de így is alaposan elhúzott a többiektől összetettben. Harmadiknak, idén immár harmadszor, ifj. Érdi érkezett, mögötte pedig - a már említett David után - az országos értékelés legjobbjai következtek, Hadik, Osváth, Krózser sorrendben.
A romániai páros szereplése fricska volt a magyar mezőnynek. David - ha csak tizedekkel is - a számára ismeretlen pályákon is gyorsabb volt a haziaknál
Bár Hideg Krisztián egy vitatható szombati eset miatt csak a nyolcadik helyen végzett, az A8-as kategória győzelmét így is megszerezte. Az S1600-osoknál már az évvégi győztes is megvan, Ollé Sándor személyében. Ő ezúttal a második helyen végzett, esélye sem volt a visszatérő Bútor és a Citroën C2 ellen, akik vasárnap már az N4-es élmezőnnyel is fel tudták venni a harcot.
A másodosztályban a Guzi/Radványi kettős győzött Peugeot 106 S16-tal, az F csoport élén a Borbás/Borbás egység végzett Mitsubishi Lancer Evo VII-tel, míg a Historic mezőnyben a Kövesdán/Varga egység volt a leggyorsabb, Porsche 911-essel.
Néhány hete még Loeb és felesége ült ebben az autóban, ezúttal Bútor szerzett vele kategóriagyőzelmet. Abszolútban a 12. helyen végzett a kis Citroën
A következő futamot augusztus végén rendezik a Nyírségben, ismét aszfalton. Remélhetőleg addigra mindenki kiheveri vélt vagy valós sérelmeit, a törött autókat pedig sikerül újjáépíteni.
A verseny végeredménye:
1. | Turán/Zsíros | Peugeot 307 WRC | WRC | 1:15:53,0 |
2. | Herczig/Baranyai | Subaru Impreza WRC | WRC | +13,8 |
3. | ifj. Érdi/Rubóczky | Subaru Impreza WRC | WRC | +2:51,3 |
4. | David/Beldie | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +4:38,7 |
5. | Hadik/Juhász | Subaru Impreza N12 | N4 | +4:39,6 |
6. | Osváth/Farnadi | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +4:55,3 |
7. | Krózser/Fodor | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +5:08,2 |
8. | Hideg/Notheisz | Mitsubishi Lancer Evo VI | A8 | +5:12,8 |
A kategóriák győztesei:
A8 | Hideg/Notheisz | Mitsubishi Lancer Evo VI |
A7 | Tárnok/Herr | Renault Mégane Maxi |
A6 | Németh/Béres | Citroën C2R2 |
A5 | Kronome/Monostori | Skoda Fabia |
S1600 | Bútor/Tóth | Citroën C2 S1600 |
H9 | Csépe/Tóth | Lada VFTS |
N4 | David/Beldie | Mitsubishi Lancer Evo IX |
N3 | Bessenyey/Papp | Opel Astra GTC CDTI |
N2 | Magyar/Budai | Suzuki Swift Sport |
A nyílt bajnokság állása:
1. | Herczig/Baranyai | Subaru Impreza WRC | 88 |
2. | Spitzmüller/Kazár | Mitsubishi Lancer WRC | 71 |
3. | Turán/Zsíros | Peugeot 307 WRC | 61 |
4. | ifj. Érdi/Rubóczky | Subaru Impreza WRC | 48 |
5. | Hideg/Kerék | Mitsubishi Lancer Evo VI | 42 |
6. | Turi/Tóth | Subaru Impreza WRC | 31 |
Az országos értékelés állása:
1. | Hadik/Juhász | Subaru Impreza N12 | 94 |
2. | Osváth/Farnadi | Mitsubishi Lancer Evo IX | 83 |
3. | Trencsényi/Trencsényi | Mitsubishi Lancer Evo IX | 74 |
4. | Pethő/Bacigál | Mitsubishi Lancer Evo IX | 65 |
5. | Asi/Pikó | Mitsubishi Lancer Evo IX | 48 |
6. | ifj. Tóth/Tagai | Peugeot 207 S1600 | 45 |